Menu

Business News

Business News 

UNICORN VYVINE EPORTÁL PRO SPOLEČNOST ČEPS

Firma Unicorn zvítězila ve výběrovém řízení na dodavatele projektu ePortál společnosti ČEPS, a. s., provozovatele přenosové soustavy ČR pro distribuci elektrické energie. Nové řešení nahradí stávající podnikový informační systém pro podporu obchodních procesů spojených se zajišťováním podpůrných a přenosových služeb. ePortál společnosti ČEPS bude do komerčního provozu uveden v lednu 2008.
Systém je navržen tak, aby odpovídal standardním pracovním procesům – jeho součástí budou moduly Elektronické výběrové řízení na podpůrné služby, Denní trh s podpůrnými službami, Příprava provozu, Vyhodnocení trhu s podpůrnými službami a regulační energií a Vnitrodenní obchod s přenosovými kapacitami.
Přístup k systému prostřednictvím webového prohlížeče bude umožněn nejen zaměstnancům společnosti ČEPS, ale formou webové služby také všem účastníkům trhu s elektřinou v České republice. Významnou součástí systému je zabezpečení citlivých obchodních dat podle přísných standardů Evropské unie, ePortál tak bude podporovat ověřování identity uživatelů prostřednictvím moderních elektronických certifikátů.
Info: www.unicorn.cz  

CA POMÁHÁ ARSENALU V TRANSFORMACI NA STADIONU EMIRATES

Fotbalový klub Arsenal FC zakoupil a nasazuje software CA pro správu IT. Cílem je podpořit transformaci klubu podle nového globálního podnikatelského modelu spojeného s přesunem na nový stadion Emirates Stadium.
V útrobách nového stadionu se 60 000 místy, otevřeného v červenci 2006, se skrývá řada nových pohostinských, zábavních a evidenčních systémů, které kontrolují vše od vstupních turniketů až po přehrávání klíčových okamžiků zápasu na televizích v kabinách či v restauracích. Nové systémy jsou mnohem složitější a sofistikovanější než cokoliv, co bylo používáno na předchozím stadionu Highbury, a vyžadují proto proaktivní kontrolu, která předejde poklesu úrovně služeb. Arsenal například na Highbury využíval 20 serverů, přičemž na stadionu Emirates jich je 60 a komunikují s 500 síťovými elektronickými prodejními terminály, jichž bylo na stadionu Highbury jen 25. Pro komerční úspěchy Arsenalu je naprosto klíčový výkon a spolehlivost těchto systémů.
Klub Arsenal FC nedávno zakoupil Unicenter Network and Systems Management, Unicenter Service Level Management a Unicenter Management Portal. Tento software umožní Arsenalu průběžně sledovat a analyzovat výkon informačních technologií a zajistí komplexní informace o celé infrastruktuře IT. Arsenal již kromě toho celou řadu produktů CA používá, všechny kvůli zvýšení spolehlivosti a dostupnosti infrastruktury a klíčových dat a k zabezpečení pro více než 200 uživatelů. Mezi tyto produkty patří Unicenter Asset Management a CA Message Manager pro správu e-mailů.
Info: www.ca.com 

TECHFILM V PRAZE

Po více než čtyřiceti letech se z Východočeského kraje přesouvá do Prahy mezinárodní festival filmů o vědě, technice a umění Techfilm. Festival Techfilm spolu s konferencí Emtech doplní program oslav výročí 300 let od založení Českého vysokého učení technického a při této příležitosti zahájí i novou tradici místa svého konání.
Mezinárodní konference Emtech představí historické souvislosti rozvoje techniky a technologií, nové trendy v oblasti vzdělávání a některá výzkumná pracoviště a laboratoře. Součástí programu bude i vystoupení několika členů International Association Media and Science, odborníků, kteří se zabývají využíváním nejmodernějších technologií pro podporu a rozšíření vzdělanosti.
Akreditační poplatek (1 den: 600 Kč, 5 dní: 2400 Kč) zahrnuje kromě účasti na programu i multimediální sborník na DVD, občerstvení a tlumočnickou službu.
Studenti mají vstup zdarma.
44. ročník mezinárodního festivalu Techfilm
2. ročník mezinárodní konference Emtech
5. – 9. března 2007, ČVUT v Praze, Masarykova kolej – Kongresové centrum
Vyhlašovatelé: České vysoké učení technické v Praze, Krátký film
Čestný prezident: prof. Ing. Václav Havlíček, CSc., rektor ČVUT v Praze
Odborný garant a hlavní organizátor: ČVUT v Praze
Info: http://emtech.cvut.cz  

PŘÍPRAVY JUBILEJNÍHO ROČNÍKU TECH DATA FORUM V PLNÉM PROUDU

Společnost Tech Data Distribution oznámila, že připravuje již desátý, jubilejní ročník setkání prodejců výpočetní techniky Tech Data Forum 2007. Veletržní palác v Praze, tradiční místo konání akce, otevře návštěvníkům své brány ve dnech 21. a 22. února 2007.
Tech Data Forum má za sebou již devět úspěšných ročníků a patří k významným akcím v oboru ICT v ČR. Je určeno pro všechny obchodní partnery společnosti Tech Data Distribution a jeho hlavním posláním je soustředit na jedno místo co možná nejvíce informací z oblasti informačních technologií a vytvořit prostor pro pracovní setkání výrobců výpočetní a telekomunikační techniky s prodejci působícími na trhu v České republice. Již podesáté na něm budou prezentovat své nabídky produktů a řešení nejvýznamnější firmy z oboru IT. Loni se jich ve Veletržním paláci sešlo 69 a akce přilákala stovky návštěvníků rekrutujících se zejména z řad koncových prodejců.
Významnou částí této akce je již tradičně bohatý doprovodný program. I tentokrát proběhne velké množství přednášek, workshopů a seminářů. Pro zajímavost, loni se uskutečnilo 27 přednášek, které si vyslechlo 922 posluchačů. Pro návštěvníky připravili organizátoři celou řadu soutěží a motivačních akcí, pro dodavatele pak široké možnosti prezentace jejich služeb a řešení.
Info: www.techdata.cz/forum  

POČÍTAČOVÁ KLINIKA PRO FIRMY V PRAZE A OKOLÍ

Společnost Pe3ny Net, známá především jako poskytovatel bezdrátového internetového připojení, zahájila v polovině roku 2006 provoz kliniky, která se stará o bezchybný provoz informačních technologií zákazníků. Firmu naleznete pod názvem Počítačová klinika na internetové adrese www.pocitacovaklinika.cz.
Svou nabídkou a především cenovou dostupností se zaměřuje především na malé a střední, ale i větší firmy. Těm nabízí několik variant modulů sestavených tak, aby zabezpečily bezproblémový chod počítačové infrastruktury v případech, kdy si firma nemůže dovolit zaměstnat vlastního správce sítě nebo s ním spolupracuje jen zakázkově.
Cílem Počítačové kliniky je zajistit firemním zákazníkům komplexní služby v oblasti informačních a komunikačních technologií včetně aplikačních programových vybavení.
Klinika nabízí ve svých modulech nejen audit a správu počítačové sítě, bezpečnostní politiku sítě nebo samotné připojení k internetu profesionálním okruhem, ale také tvorbu vlastní webové prezentace. Péče o hardware zahrnuje i poradenství a nabídku spolehlivé a výkonné značkové techniky.
Správu sítě nabízí Počítačová klinika již od 400 Kč za stanici (PC ). Jednotlivé cenové programy a balíčky služeb přizpůsobené možnostem a přáním zákazníka jsou nabízeny při osobní návštěvě.
Info: www.pocitacovaklinika.cz  

UNICORN USPĚL V ŽEBŘÍČKU ČESKÝCH 100 NEJLEPŠÍCH

Firma Unicorn se dostala do první dvacítky jubilejního 10. ročníku soutěže Českých 100 nejlepších, která hledá české firmy s mimořádnými ekonomickými výsledky a pozitivním vlivem na celou společnost. Letos se Unicorn umístil na 15. místě, které sdílí s českým zastoupením telekomunikačního operátora T-Mobile. Obě společnosti získaly stejný počet nominací.
Ve srovnání s loňským a předloňským ročníkem si Unicorn polepšil oosm, resp. o14 míst. Unicorn dosáhl také umístění na předních pozicích v dílčích kategoriích Dynamický růst a Informační a komunikační technologie. Mezi firmami oceněnými v soutěži Českých 100 nejlepších je zároveň celá řada zákazníků společnosti Unicorn.
Soutěž Českých 100 nejlepších pořádá Comenius, panevropská společnost pro kulturu, vzdělávání a vědecko-technickou spolupráci, již od roku 1996 s cílem najít, vybrat a veřejně ocenit české (v ČR zaregistrované) firmy, podniky či společnosti z co nejširšího spektra ekonomických aktivit, které dosahují vynikajících, mimořádných anebo pozitivně pozoruhodných výsledků. Jediným měřítkem hodnocení soutěže jsou počty nominací osobnostmi společenského a hospodářského života České republiky.
Info: www.unicorn.cz  

LCD ACER AL1916AS SE STAL MONITOREM ROKU 2006

Nejoblíbenějším monitorem byl českými a slovenskými prodejci výpočetní techniky s velkým náskokem hlasů zvolen LCD monitor Acer AL1916As. Rozhodlo o tom 206 hlasů v soutěži Volba monitor roku 2006, kterou organizovala společnost Tech Data Distribution.
Soutěž probíhala od 23. října do konce prosince 2006 a celkem v ní hlasovalo 1516 (1441 z ČR a 75 ze SR) prodejců ze 479 (434 z ČR a 45 ze SR) firem. Při hodnocení a hlasování rozhodovala cena, dostupnost a samozřejmě technické parametry.
V každém kole byli vylosováni výherci, které společnost Tech Data Distribution odměnila LCD monitorem s úhlopříčkou 19".
V konečném hodnocení se nakonec ukázalo, že LCD monitor Acer AL1916As zvítězil ve všech kolech kromě jediného. Vítězství mu uniklo pouze v 7. kole soutěže, kdy ho porazil 19" monitor HP L1955.
V hodnocení značek monitorů celkově zvítězil Acer s 526 hlasy, následovaný HP s 357 hlasy a Samsungem se 182 hlasy.
Info: www.techdata.cz  

XEROX ZMRAZIL SVÉ CENY

Zkuste si dát vedle sebe na stůl tiskárnu, kopírku a ještě skener. Že se vám tam pak již nevejde počítač? Nechte se překvapit výbornými rozměry malé multifunkční tiskárny od firmy Xerox. Tato černobílá kopírka, tiskárna a barevný skener v jednom potěší i vaši peněženku. Multifunkční zařízení Xerox Phaser 3119 totiž pořídíte za cenu 3999 (bez DPH).
Tiskárna Phaser 6110 formátu A4 má snadné uživatelské ovládání a pořídíte ji za 6500 Kč bez DPH.

KRÁTCE

S&T CZ: FÚZE BYLA ÚSPĚŠNĚ DOKONČE

NA Systémový integrátor a technologická spo-lečnost S&T Services Česká republika, s. r. o. (nyní S&T CZ, s. r. o.), se 31. prosin-ce 2006 stala nástupnickou společností firem skupiny Grall – akciové společnosti Grall, Grall Technology, Grall Brno a spo-lečnosti Varias CZ –, které byly během minulého roku do struktur firmy začleněny fúzí. Veškeré závazky a pohledávky ze smluvních vztahů s jmenovanými firmami přešly na nástupnickou společnost S&T Services Česká republika, s. r. o.

VODAFONE ČR SI VYBRAL STROM TELECOM

STROM telecom, výrobce telekomunikač-ní infrastruktury, informačních systémů a technologií, uzavřel se společností Vodafone Česká republika tříletou smlou-vu o dodávce informačního systému pro podporu obchodních a provozních proce-sů, a to ve formě outsourcované služby. Použité řešení FORIS OSS/BSS od STROM telecomu přinese zákazníkům Vodafonu ČR možnost tvorby individuálních tarifních plánů a operátorovi umožní poskytovat prakticky jakoukoliv kombinaci tarifů a speciálních nabídek uzpůsobených časově, lokálně či dle jiných kritérií.

ALCATEL DOKONČIL FÚZI S LUCENTEM

Společnosti Alcatel a Lucent oznámily dokončení fúze a začátek společného působení. Akcie firmy budou obchodová-ny na pařížské burze Euronext a newyor-ské NYSE od 1. prosince 2006 pod novým společným titulem ALU. Všechny akcie Lucentu byly přeměněny na právo získat podíl ve výši 0,1952 akcie Alcatelu. V sou-vislosti se spojením firem vydal Alcatel 878 milionů akcií jako ekvivalent celkové-ho počtu akcií držených dosavadními akcionáři Lucentu.

PERSONÁLNÍ ZMĚNY

Symantec představil Country Managera pro země jihovýchodní Evropy, kterým se stal Michal Stachník. Do Symantecu při-šel v roce 2001 ze společnosti IBM, a to na pozici Distribution Account Manager pro střední a východní Evropu. Již po půl roce byl zodpovědný za pro-dej klíčovým zákazní-kům v celé jihovýchod-ní Evropě a 16 čtvrtletí se splněným plánem za sebou hovoří za vše. Na tuto úspěšnou sérii navázalo jme-nování do funkce Country Manager.
Do společnosti AutoCont nastoupil Tomáš Najman. Bude zde působit v divizi Enterp-rise Business Sales a bude se zabývat řešeními pro oblast „banky a finanční insti-tuce“. Tomáš Najman studoval ekonomii, systémové inženýrství a informatiku na Eko-nomické fakultě VŠB-Technické univerzity Ostrava.
Ředitelem společnosti AutoCont pro oblast prodeje produktů se stal Miloslav Záleský, který do AutoContu přišel ze společnosti Hewlett-Packard, kde pra-coval jako District Manager pro oblast autorizovaných partnerů HP. V AutoContu bude jeho hlavním úkolem rozvoj prodeje HW a SW technologií, který tvoří – i přes velký růst AutoContu v oblasti řešení a slu-žeb – i nadále význam-nou součást příjmů společnosti.
Společnost Symantec jmenovala Andrease Zeitlera viceprezidentem a regionálním manažerem pro svůj centrální evropský region, zahrnující Německo, Rakousko, Švýcarsko, Polsko, Maďarsko, Českou republiku, Rumunsko, Bulharsko, Sloven-sko a balkánské země. Andreas Zeitler přešel do společnosti Symantec z německé pobočky společnosti BMC Software, kde byl regionálním viceprezi-dentem. Předtím byl výkonným vicepre-zidentem pro oblast střední Evropy ve společnosti Software AG. Ve své 20leté kariéře v softwarovém průmyslu zastával Andreas Zeitler také manažerské pozice v technické podpoře, marketingu a prodeji ve společnostech Lotus Development, Central Point Software a Novell a měl na starosti trhy od severských zemí až po Afriku a od Velké Británie až po Blízký východ.


Dokumenty ke stažení