Menu

IT Business

OXY ONLINE

Profesionální prodej na internetu

Prodej na internetu představuje segment, který dosahuje slušných obratů i v dobách ekonomické krize. Podle některých odhadů tržby tuzemských e-shopů vzrostou letos přibližně na 27 miliard korun, což je o 20 procent více než loni. Možná i proto přibývá firem, které hledají kvalitní a profesionální software vhodný pro provoz internetového obchodu.
Firma oXy Online nabízí pro internetový prodej systém OXID eShop, který má za sebou několik let vývoje a zahraniční reference v nejrůznějších oborech podnikání. Řešení je propojeno s nejpoužívanějšími českými informačními a ekonomickými systémy (ABRA, Money, Pohoda). Existují dvě varianty tohoto řešení.
OXID eShop Professional Edition je profesionální systém určený především pro střední segment – firmy, které už mají s obchodováním na internetu zkušenosti. Ty většinou hledají profesionální software na míru, který obsahuje množství modulů pro marketing, propojení na firemní ekonomický nebo informační systém a smluvní garanci provozu řešení. Výhradním implementátorem řešení OXID eShop Professional Edition pro Českou a Slovenskou republiku je firma oXy Online. Její řešení Czech Computer získalo cenu českého internetu Křišťálovou Lupu v roce 2006 a 2007 a obdrželo nominaci na Křišťálovou Lupu v loňském i letošním roce.
Druhé řešení, OXID eShop Community Edition, je flexibilní opensource software, nedávno oceněný evropskou cenou OSBA 2009 (Opens Source Bussiness Award). Jedná se o software s otevřeným zdrojovým kódem, který si může zdarma stáhnout každý, kdo chce toto řešení pro své podnikání na internetu využít. Systém je vhodný především pro začínající podnikatele, kteří se chtějí s tímto prodejním kanálem naučit pracovat, aniž by zatím chtěli investovat do profesionálního, na míru upraveného řešení s garancemi a uživatelskou podporou.
INFO: www.oxid-eshop.cz

DIGITEX A INTERKAMERA

Letos už společně se Sport Life

Veletrh spotřební elektroniky a digitální zábavy Digitex a výstava fotografické techniky Interkamera loni účastí vystavovatelů příliš nezazářily, a dokonce se hovořilo o jejich zastavení. Pořadatelé se nakonec rozhodli pro kompromis: Digitex a Interkamera se letos uskuteční v areálu brněnského Výstaviště souběžně s veletrhem Sport Life, a to od 5. do 8. listopadu 2009.
Loňský rok byl také posledním, kdy se Digitex a Interkamera konaly společně s kdysi úspěšným veletrhem Invex. Vzhledem k různým požadavkům vystavovatelů, odlišné návštěvnické skupině a v neposlední řadě také vzhledem k nezájmu tradičních vystavovatelů zvolili organizátoři pro rok 2009 zásadní změnu koncepce. Invex Forum a 3IN, jako konferenční pokračovatelé Invexu, se uskutečnily samostatně v říjnu, zatímco více spotřebitelsky zaměřené Digitex a Interkamera se přidávají k veletrhu Sport Life.
INFO: www.bvv.cz

INTERNET V ČR

Kvalita broadbandu se zvýšila

Podle studie University of Oxford Said Business School a Universidad de Oviedo, sponzorované společností Cisto, patří Česká republika z pohledu kvality a dostupnosti širokopásmového připojení na 29.místo z 66 sledovaných zemí po celém světě. Česko si polepšilo jak v kvalitě broadbandu, která se hodnotí na základě rychlosti downloadu, uploadu a míry zpoždění, tak i v míře dostupnosti.
Rychlost downloadu u nás podle studie za poslední rok vzrostla z 3 612 kb/s na 6 682 kb/s, což představuje nárůst 85 procent. Rychlost uploadu se zvýšila o 71 procent, z 1 413 kb/s na 2 416 kb/s. Míra zpoždění se v porovnání s rokem 2008 zmenšila o 54 procent, když se ze 79 milisekund snížila na 37 milisekund. V dostupnosti broadbandu měřené procentem domácností se Česká republika umístila na 33. místě, přičemž dostupnost broadbandu se zvýšila z loňských 43 na letošních 54 procent. Meziročně to představuje sedmý nejrychlejší nárůst mezi sledovanými zeměmi, přesto je 33. místo v dostupnosti v porovnání s 12. místem v kvalitě broadbandu pro Česko horší výsledek.
INFO: www.sbs.ox.ac.uk

CZ.NIC

600 000 domén .CZ

Sdružení CZ.NIC, správce domény .CZ, zaregistrovalo 30. září doménu s pořadovým číslem 600 000. Od registrace domény, která uzavřela první půlmilion, tak uplynulo necelých 10 měsíců. Tímto tempem začaly domény přibývat po zavedení nového systému pro správu domén FRED v říjnu 2007, který výrazně zrychlil a zjednodušil proces registrace a umožnil doménu .CZ zlevnit.
Podle vyjádření zástupců CZ.NIC si doména .CZ u českých registrátorů dlouhodobě drží pozici nejžádanější domény, což potvrzuje i celosvětový trend preference národních domén. CZ.NIC letos zaznamenává v průměru okolo 10 tisíc nových domén .CZ měsíčně.
INFO: www.nic.cz

KRÁTKÉ ZPRÁVY

ŠKOLENÍ APPLE

Počítačová škola Gopas se stala výhradním autorizovaným tréninkovým střediskem Apple pro ČR a SR a pro zájemce nabízí již nyní tři základní autorizované kurzy. Zajímavý je rovněž fakt, že zatímco celý evropský trh veškerých počítačových školení zažívá v letošním roce znatelný útlum, kurzy zaměřené na platformu Apple zaznamenávají výrazný nárůst, a to až o 20 procent. V absolutním vyjádření se jedná o 26 tisíc lidí, kteří v uplynulých 12 měsících absolvovali v evropských zemích školení na Apple.
INFO: WWW.GOPAS.CZ

NOVÉ SERVISNÍ STŘEDISKO

Servisní divize systémového integrátora S&T CZ a internetový prodejce elektroniky a výpočetní techniky Alza.cz otevřeli v pražských Holešovicích nové centrum zákaznické podpory. Bude zajišťovat autorizovaný záruční i pozáruční servis notebooků, stolních počítačů a tiskáren značek HP, Fujitsu, Xerox, Epson a 3M. Nové centrum je kromě zákazníků Alza.cz otevřeno i široké veřejnosti.
INFO: WWW.SNTCZ.CZ

TREND MICRO IS V ASUSECH

Trend Micro podepsal se společností Asus smlouvu na instalaci svého vlajkového spotřebitelského produktu – Trend Micro Internet Security – na vybraných modelech notebooků, stolních počítačů a Eee PC Asus distribuovaných po celém světě. Noví majitelé počítačů Asus se tak na svých strojích vždy setkají s 60denní předinstalovanou zkušební verzí Trend Micro IS.
INFO: WWW.TRENDMICRO.COM

SAMSUNG MEZI TOP 20

Samsung se jako historicky první korejská značka umístil na 19. pozici žebříčku Interbrand 2009 – seznamu sta nejhodnotnějších globálních značek světa. Žebříček Interbrand sestavuje každoročně konzultační společnost Interbrand a časopis BusinessWeek.
INFO: WWW.INTERBRAND.COM

 


Dokumenty ke stažení