Menu

IT Business

HP a Foxconn

Výroba serverů v ČR

Společnost Hewlett-Packard zahájila výrobu serverů a datových úložišť v České republice. Produkce z nového partnerského výrobního závodu Foxconn v Kutné Hoře bude pokrývat poptávku celého regionu Evropy, Středního východu a Afriky (EMEA). Foxconn je dlouholetým partnerem HP v oblasti výroby zařízení a také druhým největším exportérem v ČR (hned po mladoboleslavské Škodě Auto). Doposud produkci zajišťoval pouze ze svého závodu v Pardubicích, nyní tedy přidává nový provoz v Kutné Hoře. Pardubický závod vyrábí pro společnost HP pracovní stanice, high-end počítače a nejvýkonnější notebooky určené pro použití v podnikovém sektoru. V kutnohorském závodě se rozjíždí výroba kompletního portfolia serverů a datových úložišť HP. Plné výrobní kapacity bude dosaženo do konce letošního roku.
V souvislosti se zahájením výroby serverů HP v České republice vznikne v závodě v Kutné Hoře 700 nových vysoce kvalifikovaných pracovních příležitostí. Výroba zahrnuje jak servery se standardní konfigurací, tak i zákaznicky optimalizované stroje stavěné na zakázku. Ve výrobním portfoliu jsou i nejvýkonnější servery HP Superdome 2 a kompletní kontejnerová datová centra P.O.D. Pro zajímavost: kompletní výroba serverů (včetně testování) trvá dva až tři dny, u datových kontejnerů se jedná až o dva týdny. Celý koncept výroby v Kutné Hoře klade vyšší nároky na zaměstnance, na jejich vzdělání, znalost informačních technologií a také angličtiny.
V průběhu posledních deseti let vyprodukovalo HP ve výrobních závodech Foxconn v České republice 30 milionů osobních počítačů, jeden milion serverů, jeden milion notebooků a 20 milionů kusů počítačového příslušenství.
INFO: www.hp.cz, www.foxconn.cz

Sociální plug-iny

Facebook zaplavuje web

Tlačítko Like ("To se mi líbí") už nevídáme jen na Facebooku. Na začátku května doslova zaplavilo web společně s dalšími sociálními plug-iny. Možnosti obchodního využití tak Facebook rozšířil, nejde už jen o firemní stránky, které jsou oblíbeným kanálem pro publikování obsahu a komunikaci s fanoušky. Like tlačítka rozšiřují komunitní prvky a funkce Facebooku na celý web, každý je může snadno přidat do svých stránek. Uživatelé jejich prostřednictvím snáz než kdykoli dříve sdílejí obsah se svými přáteli. Sami se také v záplavě obsahu webu lépe orientují díky doporučením lidí, které dobře znají.
Konzultační společnost H1.cz představila tematická školení a strategie pro propagaci na Facebooku, zahrnující i využití sociálních plug-inů. Jedním z jejich významných klientů je např. pojišťovna Generali. Pomocí správné implementace sociálních plug-inů získávají firmy hodnotný zdroj velmi relevantní náv štěvnosti.
INFO: www.h1.cz


Krátké zprávy

Nové franchisy Mironetu

Internetový obchod Mironet otevírá během léta čtyřicet poboček. Už 1. července Mironet otevřel dvacet nových poboček, kterými doplnil šest stávajících. Během léta pak bude otevřeno dalších dvacet. Kromě vlastních prodejen v Praze, Brně a Plzni se jedná o síť franchisingových prodejen, které dříve fungovaly pod vlastním názvem.
INFO: www.mironet.cz

100 000. PC

Společnost AT Computers vyrobila PC COMFOR s výrobním číslem 100 000. Tento unikátní kus má jedinečnou výbavu a není možné ho zakoupit v běžné prodejní síti Comfor, ale pouze formou dražby, která běží od 9. 6. 2010 do 31. 7. 2010. Vyvolávací cena byla stanovena na 50 000 Kč, skutečná hodnota počítače včetně příslušenství ale přesahuje 100 000 Kč. Vydražené peníze použije společnost na dobročinné účely.
INFO: www.atcomp.cz

Palm definitivně pod HP

Společnost HP oznámila, že dokončila akvizici společnosti Palm. Tím HP získává platformu Palm WebOS a rodinu chytrých telefonů Pre a Pixi. Globální obchodní jednotka Palm bude v rámci HP pokračovat v softwarovém vývoji WebOS a z hlediska hardwaru ve vývoji produktů na WebOS založených, od řady chystaných chytrých telefonů přes dotykové tablety typu slate až po netbooky.
INFO: www.hp.com

Comguard distributorem McAfee

Společnost Comguard se po mnohaleté spolupráci se společností McAfee stala jediným distributorem jejích produktů pro Českou republiku a Slovensko. Partnerům v České republice a na Slovensku nabízí servis a provozuje školicí středisko v českém jazyce. Je rovněž nápomocna při konzultacích složitých technických projektů a support centrum řeší i běžné provozní situace implementovaných řešení.
INFO: www.comguard.cz

Personální změny

Generálním ředitelem českého Microsoftu se stává Roman Cabálek. Střídá tak na této pozici Jane Gilson, která byla ředitelkou české pobočky od roku 2007 a odchází na místo obchodní a marketingové ředitelky do německé pobočky Microsoftu. Roman Cabálek se naopak vrací z ústředí společnosti Microsoft pro střední a východní Evropu, kde od roku 2002 pracoval na různých pozicích ve vedení divize OEM.
Citrix Systems jmenoval Miloše Hrnčára viceprezidentem pro východní část regionu EMEA. V tomto subregionu, který zahrnuje východní Evropu, Střední východ a severní Afriku, bude mít na starosti prodej, distribuci, rozvoj obchodu a marketing. Hrnčár přešel k Citrixu z pobočky Microsoftu pro střední a východní Evropu (CEE), kde zodpovídal za prodejní kanály pro firemní produkty z řady Microsoft Dynamics.
Lokální pobočka společnosti Lenovo rozšiřuje svůj tým o dvě nové pozice. Karel Jareš, který bude zastávat pozici KAB Sales Representative, bude mít na starosti péči o klíčové zákazníky. Před příchodem do Lenova pracoval ve společnosti ORBIT jako Business Development Manager a UTAX Bürosysteme jako Director of Business Services. Jaroslav Rakušan, nový THINK 4P/Distribution Account Manager, se bude zabývat produktovým managementem kategorie Think a péčí o distribuční partnery. Do Lenova přichází ze společnosti Kensington, kde pracoval jako Country Sales Manager CZ & SK a kde měl na starosti řízení a realizaci obchodních a marketingových aktivit.