Menu

Mailbox

SERVICE PACK PRO WINDOWS 7

Váš návod na rozšíření balíku a instalace mi velmi pomohl. 
Windows 7 jsou zase o něco příjemnější.
BORIS ČANDA (E-MAIL), ZÁPLATA PRO SERVICE PACK 1 CHIP 5/11 - STR. 46

Malé velké problémy

Editorial: Problémy s nadhledem

Chip 5/11 - str. 3
Máte pravdu v tom, že bychom měli na celou řadu problémů nahlížet s nadhledem. Kupříkladu na to, že některé renomované firmy (Sony, Cowon) si vymyslí speciální konektory ke svým zařízením (konkrétně k MP3 přehrávačům), načež kabely jimi opatřené – navíc notně předražené – nejsou prostě k sehnání a jiná náhrada není. Pokud takový kabel ztratíte či poškodíte, můžete zařízení za pět až osm tisíc uložit k ledu. Bylo by směšné srovnávat to s přírodní katastrofou s tragickými následky. Jenže stejně tak nelze srovnávat ani úsilí vedoucí k nápravě těchto dvou jinak nesrovnatelných událostí. Zatímco náprava následků zemětřesení a tsunami bude vyžadovat mnohaleté úsilí a obrovské finanční prostředky, k nápravě předmětné prkotiny (a jiných prkotin stejné úrovně) by postačilo jen trochu myslet a opustit evidentně nezodpovědné postoje. To je i důvod, proč se mi přes veškerou snahu nedaří získat ten správný nadhled. :-)
IVAN FUČÍK (E-MAIL)

Ochrana při on-line nákupech

(Ne)bezpečný PayPal & spol.

Chip 5/11 - str. 40
Protože jsem už sám několikrát platil na internetu přes PayPal a musel jsem bohužel využít i ochranu nakupujících, velmi mě váš příspěvek zajímal. Vámi nastíněný problém se zpětnou refundací jsem ale nikdy nezažil. Možná to bylo díky výši vracené částky, možná také záleželo na mé netrpělivosti. Poté, co jsem zboží (pojištěné) zaslal nazpět, jsem prodejci zároveň poslal také e-mail, aby nedošlo ke zdržením. Pokud prodejce poukázal peníze nazpět, byl pro mě případ uzavřen. Pokud se neohlásil a PayPal mi neposlal žádný odpovídající mail, nahlásil jsem 10 dní po koupi u PayPal konflikt. Také poté, co mi prodejce do 48 hodin neodpověděl, jsem u PayPal zažádal o vrácení peněz. O několik dní později jsem měl už peníze zpět na svém kontě u PayPal. S PayPal jsem ještě neudělal žádnou špatnou zkušenost.
MILAN KOVAŇA (E-MAIL)

Import z databáze csfd.cz

All My Movies

Chip DVD 2/11
V únorovém čísle byla uveřejněna plná verze All My Movies – program pro tvorbu databází filmů. Přidávání filmů z portálu csfd.cz nefungovalo korektně. Požádal jsem výrobce Bolide Software, zda by pro české uživatele nepřipravil plug-in pro doplňování nových filmů z portálu fdb.cz. Bez potíží mé přání splnili. Nový plug-in najdete na stránkách výrobce. Po stažení jej nakopírujte do instalačního adresáře programu (podadresář plugins) a v předvolbách vyberte on-line databázi fdb.cz.
VLADIMÍR EKRT (E-MAIL)

Bezpečný on-line přístup do banky

(Ne)bezpečný PayPal & spol.

Chip 5/11 - str. 40
Z hlediska bezpečnosti on-line plateb byl zajímavou aplikací přístup do banky pomocí spuštění PC z USB flash disku, popsaný v Chipu 8/2009. Nebylo by možné jej aktualizovat? Navrhoval bych vytvořit pouze jednoúčelový systém jen pro přístup do banky přes HTTPS s nastavením maximální bezpečnosti. Uvítal bych navíc třeba aplikaci zobrazující spuštění nebo běh dalšího procesu a portu, který není v této aplikaci nastaven. Přivítal bych také pravidelné inovace takového systému a rady pro uživatele.
Podobný nástroj – Firefox Portable – najdete na každém Chip DVD (v rubrice Servis). Problémem dodatečných vylepšení jsou rozdílné "podmínky" přístupu k jednotlivým webovým aplikacím. Máte ale pravdu, přidání doplňku HTTPS Everywhere je dobrý nápad.
Další aplikaci na flash disk bychom však nedoporučovali přidávat, protože jde o další potenciální riziko a zranitelnosti se nevyhýbají ani softwaru typu Process Explorer nebo Ultimate Process Manager.
Tématu se určitě budeme věnovat v jednom z příštích čísel Chipu.
REDAKCE CHIPU

Elektronový mikroskop

Výkonné baterie zítřka

Chip 5/11 - str. 56
V článku o vývoji nových akumulátorů jsme v odstavci o miniaturizaci baterií omylem použili nesmyslný výraz "elektronkový" mikroskop. Myšlen byl samozřejmě mikroskop elektronový, který zprostředkoval zobrazení anody baterie o rozměru mikrometrů. Za svůj omyl se čtenářům omlouváme.
REDAKCE CHIPU

Kontakty

Dopisy
Redakce Chipu
Burda Praha, spol.s r.o.
Luxembourg Plaza
Přemyslovská 2845/43
130 00 Praha 3
Fax: 225 018 500
E-mail: chip@chip.cz

Ohlasy a otázky k jednotlivým tématům 
Hardware:
michal.bares@chip.cz, 225 018 682
Internet a bezpečnost:
petr.kratochvil@chip.cz, 225 018 768
Software a komunikace:
vratislav.klega@chip.cz, 225 018 323

Ohlasy a otázky k Chip DVD
Tel.: 225 018 624, 225 018 628
E-mail: chipdvd@chip.cz
Web: www.chip.cz/dvd

Všechny další adresy a kontakty naleznete v tiráži na straně 144.    
Vzhledem k omezené kapacitě redakce vám bohužel nemůžeme zaručit, že zodpovíme vaše technické dotazy, které se netýkají přímo článků a programů uveřejněných v tištěném Chipu nebo na Chip DVD.

Info: Předplatné Chipu

SLUŽBA PŘEDPLATNÉHO
Dostribuci pro předplatitele časopisu Chip provádí v zastoupení vydavatele společnost Mediaservis, s.r.o. Písemné a telefonické objednávky a případné reklamace předplatného v ČR směrujte na poskytovatele: 
Mediaservis s. r. o., Zákaznické centrum, Vídeňská 998/63, 639 63 Brno nebo P.O.Box 63, 639 63 Brno.
Tel.: 541 233 232, fax: 541 616 160
E-mail: chip@mediaservis.cz
Univerzální bílá linka na objednávky předplatného: 840 200 260
On-line objednávky zadávejte na www.chip.cz/predplatne.
Vlastní doručování předplacených časopisů zajišťuje Česká pošta.
Další informace najdete také v tiráži na straně 144, případně přímo na www.chip.cz/predplatne. 

STARŠÍ ČÍSLA A SPECIÁLY
Objednávky a doposílání starších čísel a speciálních vydání jsou realizovány výhradně prostřednictvím společnosti D Servis, 
ing. Staněk, tel. 737 388 459, e-mail: vladimirstanek@seznam.cz.
Na uvedeném kontaktním spojení získáte informace o cenách i stavu zásob požadovaných titulů, a to včetně podmínek doposílání.