Menu

Mailbox

DLOUHÁ ŽIVOTNOST

Konečně mohu s klidným svědomím házet do koše nesmyslné nabídky na nejrůznější vybavení, rádoby prodlužující životnost počítačů a příslušenství.
J. SÁDECKÝ (E-MAIL)
JAK PRODLOUŽIT ŽIVOT VAŠEMU HARDWARU, CHIP 9/11 - STR. 32

Tajemství Applu

Inovace zabraňují úspěchu

Chip 9/11 - str. 98
Váš článek zabývající se úspěchem Applu je sice správný, ale argumenty jsou trochu příliš technické. Steve Jobs měl vždy své jasné motto, se kterým svázal úspěch Applu a které prozradil v jednom rozhovoru už před 30 lety: Výkon techniky ho nezajímá. Důležité pro něj vždy bylo, jak s danou technikou vychází jeho babička. To jasně ukazuje, že Apple klade hlavní důraz na uživatelskou přívětivost. Souhlasit musí celý koncept, nejen hardware. Nejsem ani oddaný fanoušek, ani zapřisáhlý odpůrce Applu, ale když se optám uživatelů zařízení značky Apple kolem sebe, slyším, že tyto produkty prostě fungují. Těmto uživatelům je formát nebo program, který stojí za určitou funkcí, úplně lhostejný. Zeptejte se uživatelů Windows, kdo z nich nezná "modrou obrazovku" nebo naprosto nepředvídatelné reakce systému. To je technika pro experty, nikoliv pro obyčejné uživatele. Pro mě je rozhodující, že Bill Gates pracuje pro "experty", zatímco Jobs bere vždy v potaz "nevzdělané" uživatele.
KAREL STANĚK (E-MAIL)
Váš příspěvek velmi pěkně shrnul, jak rozdílně vypadá způsob myšlení u Applu a u Microsoftu. Myslím, že tím lze názorně vysvětlit úspěch Steva Jobse jak u zkušených uživatelů, tak u začátečníků.
PATRIK BUREŠ (E-MAIL)

Chyba disku odhalena

Velká kontrola datových nosičů

Chip 8/11 - str. 56
Musím vám moc poděkovat! Spustil jsem na svém počítači podle tipů z vašeho článku ve volném čase analýzu disku pomocí Ashampoo HDD Control, a když jsem se vrátil, zjistil jsem, že nástroj skutečně odhalil chyby. Ihned jsem zazálohoval všechna data a instaloval jsem nový disk. Program teď budu používat častěji. To, že ochrana vlastních dat je povinností, jsem si už vyzkoušel na vlastní kůži.
V. NEKVASIL (E-MAIL)

Nevhodné aplikace ve smartphonech? (2)

Mailbox

Chip 9/11 - str. 6
V zářijovém čísle se pan Jakub Wolf ptal, zda byste mohli zveřejnit návod/postup, jak se zbavit crapwaru v telefonu, jelikož považuje za zbytečnost přístup na Facebook, Twitter, YouTube. Vaše odpověď byla, že to považujete za základní vybavení telefonu, a kdo tyto aplikace nevyužije, ať si smartphone nekupuje. Upřímně řečeno, touto odpovědí jste mě velmi slušně řečeno naštvali. Jenom pro upřesnění, je mi 27 let, na Facebooku ani Twitteru nejsem registrovaný a na YouTube se podívám jednou za půl roku na normálním počítači. Proč by mi tedy tyto aplikace měly zbytečně otravovat a znepříjemňovat život? Na druhou stranu požaduji, aby se telefon uměl připojit k Wi-Fi síti, komunikoval po Bluetooth a obsahoval GPS navigaci. Tyto funkce dokážu využít, ale levný telefon bez operačního systému je nemá. Jaké mám tedy potom možnosti? Trpět v telefonu něco, co je tam v základu a 95 % lidí to považuje za standard, nebo mám technologicky strádat koupí telefonu, který nemá vůbec nic? I ta malá, 5% hrstka lidí, kteří nevyužijí tyto "služby" formou Facebooku a Twitteru, by měla mít možnost se těchto zbytečností v telefonu zbavit, aby je neotravovaly.
PETR KNÁPEK (E-MAIL)
Ve zmíněné odpovědi jsme především vysvětlovali, co je to crapware, abychom věci nazývali správnými jmény. Když si nainstalujete operační systém Windows, také tam máte internetový prohlížeč a můžete říct, že internet nepotřebujete. Nebo tam máte Windows Media Player, a hudbu třeba také vůbec neposloucháte. Ale není to crapware.
Váš názor plně respektujeme. Zrovna mobilní telefony jsou takový segment trhu, ve kterém si vybere úplně každý, protože výrobci mají produkty i pro menší cílové skupiny. To, co požadujete, splňuje beze zbytku třeba Nokia E52. Nikdo nemusí trpět, stačí sáhnout po správném modelu.
REDAKCE CHIPU

Kontakty

Dopisy
Redakce Chipu
Burda Praha, spol.s r.o.
Luxembourg Plaza
Přemyslovská 2845/43
130 00 Praha 3
Fax: 225 018 500
E-mail: chip@chip.cz

Ohlasy a otázky k jednotlivým tématům 
Hardware:
michal.bares@chip.cz, 225 018 682
Internet a bezpečnost:
petr.kratochvil@chip.cz, 225 018 768
Software a komunikace:
vratislav.klega@chip.cz, 225 018 323

Ohlasy a otázky k Chip DVD
Tel.: 225 018 624, 225 018 628
E-mail: chipdvd@chip.cz
Web: www.chip.cz/dvd

Všechny další adresy a kontakty naleznete v tiráži na straně 144.    
Vzhledem k omezené kapacitě redakce vám bohužel nemůžeme zaručit, že zodpovíme vaše technické dotazy, které se netýkají přímo článků a programů uveřejněných v tištěném Chipu nebo na Chip DVD.

Info: Předplatné Chipu

SLUŽBA PŘEDPLATNÉHO
Dostribuci pro předplatitele časopisu Chip provádí v zastoupení vydavatele společnost Mediaservis, s.r.o. Písemné a telefonické objednávky a případné reklamace předplatného v ČR směrujte na poskytovatele: 
Mediaservis s. r. o., Zákaznické centrum, Vídeňská 998/63, 639 63 Brno nebo P.O.Box 63, 639 63 Brno.
Tel.: 541 233 232, fax: 541 616 160
E-mail: chip@mediaservis.cz
Univerzální bílá linka na objednávky předplatného: 840 200 260
On-line objednávky zadávejte na www.chip.cz/predplatne.
Vlastní doručování předplacených časopisů zajišťuje Česká pošta.
Další informace najdete také v tiráži na straně 144, případně přímo na www.chip.cz/predplatne. 

STARŠÍ ČÍSLA A SPECIÁLY
Objednávky a doposílání starších čísel a speciálních vydání jsou realizovány výhradně prostřednictvím společnosti D Servis, 
ing. Staněk, tel. 737 388 459, e-mail: vladimirstanek@seznam.cz.
Na uvedeném kontaktním spojení získáte informace o cenách i stavu zásob požadovaných titulů, a to včetně podmínek doposílání.