Přejít k hlavnímu obsahu

Vyzkoušeno: KIA EV6 GT – elektrická raketa

Radek Kubeš 09.12.2025

U elektromobilů jsme na slušný výkon celkem zvyklí, kolem 250 koní a 400 Nm točivého momentu bývá u větších modelů standardem. KIA EV6 GT je ale hodně jiný případ.

Kapitoly článku

Plných 650 koní a 770 Nm, které více než dvoutunový vůz vystřelí z nuly na sto za 3,5 sekundy, jsou hodnoty ze světa supersportů. To vše je navíc úhledně zabaleno v prostorném, pohodlně ovladatelném rodinném balení.

KIA EV6 GT: Zdravě agresivní design

KIA EV6 GT má ostře řezané rysy, s úzkými linkami nově předělaných světel, která jsou na obou stranách vozu propojená. Působí to velmi efektně, a výborně fungují také přední LED Matrix světlomety. Jedinou výhradu máme ke svažité zádi, která ještě více omezuje kapacitu ne zrovna velkého zavazadlového prostoru. Ten navíc nemá skoro žádné místo pod podlahou. Nabíjecí kabel je ale možné uložit do schránky pod přední kapotou.

Prostorný interiér

Prostoru pro posádku je naopak více než dostatek – zejména v podélném směru. Řidič a spolujezdec se navíc mohou usadit v pohodlných skořepinových sedačkách, které sice nelze nastavit v deseti či více směrech, ale ve skutečnosti to vůbec ničemu nevadí. Navíc jsou nejen vyhřívaná, ale také odvětrávaná. Cestující vzadu mají plný komfort včetně USB-C zásuvek a rovné podlahy bez středového tunelu.

Pracoviště řidiče se nijak neliší od standardní verze EV6 a kombinuje klasická tlačítka s dotykovými. Zajímavostí je kombinované ovládání infotainmentu a klimatizace, které se přepíná na panelu pod centrálním displejem. Chce to trochu cviku, ale ve skutečnosti je celý koncept ovládání funkcí vozu promyšlený a intuitivní. Poblíž startovacího tlačítka najdete také senzor otisků prstů, který zajišťuje identifikaci řidiče a personalizaci nastavení vozu.

Brutální výkon

Asi nejzajímavější z tlačítek ale nese označení „GT“, má zelenou barvu a nachází se na volantu. Jeho použití odemkne (téměř) plný výkon vozu, přitvrdí odpružení a omezí elektronickou stabilizaci. Ono „téměř" znamená, že kromě režimu „GT" je nutné aktivovat ještě Launch Control – pak máte pod plynovým pedálem vše, co EV6 GT dokáže. A to je opravdu hodně, protože ve všech režimech (kromě „Eco") jezdí EV6 GT až neskutečně rychle. Zároveň je ale vůz stále dokonale ovladatelný a svůj brutální výkon vlastně nedává tolik znát. Už proto určitě nepatří do rukou nezkušeného řidiče, který limity pozná až příliš pozdě.

Jezdit s EV6 GT je ale opravdu zábavné, zvlášť když si vyzkoušíte i režim Virtual Gear Shift, kdy se vůz chová jako sportovní auto se spalovacím motorem a řazením pádly pod volantem – a to včetně zvukového projevu, diodového otáčkoměru a omezovače, na který narazíte, když včas nepřeřadíte na vyšší rychlost. A pak že jsou elektromobily nudné.

800V technika s rychlým dobíjením

Fantastické svezení ale něco stojí – EV6 GT jezdí klidně za 30 kWh na 100 km, což zkracuje dojezd pod 300 km. Při jízdě v rámci zákonných limitů ale není nereálný ani udávaný WLTP dojezd 450 km. Vůz má 800V techniku, která umožňuje velmi rychlé dobíjení, takže z 10 na 80 % vám na výkonné nabíječce stačí 18 minut. Na domácím 11kW wallboxu se auto z 10 do 100 % nabije za 7 hodin a 35 minut.

Plná výbava

Cenovka 1,7 milionu není ve výsledku nijak přehnaná, protože za tuto cenu dostanete vůz s plnou výbavou včetně tepelného čerpadla, LED Matrix světel, Head-Up displeje, elektronicky nastavitelného odpružení a samozřejmě i kompletní sadou asistenčních systémů. Z těch zmiňme určitě alespoň 360° kameru s kompletním obrazem okolí i náhledem krajnice na hlavním displeji před řidičem, kdykoli se chystáte odbočovat.

Možná až příliš rychlá

Elektrická KIA EV6 GT je svým způsobem raritou a je zábavné s ní jezdit. Jedinou opravdovou nevýhodou je nedostatek příležitostí, jak na silnici využít to, co dokáže.

Zdroj: autorský text (recenze)

Specifikace

KIA EV6 GT

Motor/pohon 478 kW / 4×4
Zrychlení 0–100 km/h (s Launch Control) 3,7 s (3,5 s)
Baterie / maximální výkon dobíjení 84 kWh / 258 kW
Dojezd dle WLTP 450 km
Rozměry 4 695 × 1 890 × 1 545 mm
Objem zavazadlového prostoru 480 l
Cena od 1 704 980 Kč

Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme