Přejít k hlavnímu obsahu
Bezpečnost

EasyJet přišel o data svých klientů

Pavel Trousil 20.05.2020

Došlo k masivnímu úniku dat z letecké společnosti EasyJet. Ukradeny jí byly e-mailové adresy a data o cestách 9 milionů zákazníků a podrobnosti o kreditních kartách 2 208 zákazníků.

Podle Daniel Šafáře, Country Managera v bezpečnostní společnosti Check Point, bylo ukradeno obrovské množství osobních dat, které útočníci mohou použít ke krádežím identity a dalším podvodům. Hackeři budou pravděpodobně s ukradenými daty obchodovat a budou se snažit pomocí cílených phishingových útoků vymámit ze zákazníků další cenné informace.

Uvedl také, že pro hackery je to jenom hra čísel. Mohou jednoduše poslat desítky tisíc e-mailů a i když se povede podvést třeba jen malé procento zákazníků, stále se bude jednat o velmi výnosnou akci. Zákazníci by nyní měli být velmi obezřetní a dávat si pozor na jakékoli e-maily nebo telefonní hovory, které souvisí s krádeží. I když vše bude vypadat věrohodně, neměli by poskytovat žádné další osobní informace. Je potřeba si také dávat pozor na případné podezřelé transakce s kreditní kartou. V uplynulých týdnech jsme viděli prudký nárůst phishingových útoků souvisejících nějak s koronavirovou pandemií.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud