Menu

Další výrobce mobilů následuje nepříjemný trend: Sony končí s přidáváním nabíječek

12.05.2022 17:00 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Další výrobce mobilů následuje nepříjemný trend: Sony končí s přidáváním nabíječek

Další výrobce mobilů následuje nepříjemný trend: Sony končí s přidáváním nabíječek | foto: Brian Jones/Unsplash

Poté, co se značky Apple a Samsung odhodlaly u svých smartphonů k nepříliš populárnímu kroku, podobný trend nyní následuje i Sony. Její zákazníci se také budou muset u nových modelů obejít bez nabíječek v balení.

Sony představila dva nové smartphony řady Xperia. Model Xperia 1 IV je určen spíš pro zákazníky, preferující vyšší třídu, zatímco Xperia 10 IV bude výrazně levnější. Oznámení ale také odhalilo i u tohoto výrobce trend, který výrobci Apple a Samsung nastoupili už před nějakou dobou. Jak mimo jiné informoval server Pocket Lint, Sony u nových modelů skončí s přibalováním nabíjecích adaptérů.

Pro zákazníky to bude znamenat, že pokud už doma nemají USB-C kabel a pořídí si nový smartphone Xperia, budou si muset nabíjecí kabel a adaptér dokoupit zvlášť. Podobné rozhodnutí už vyvolalo rozhořčení v řadách dlouholetých příznivců značek Apple a Samsung.

Sony Xperia bez nabíječky: co vedlo k rozhodnutí

sonycharger

Méně elektronického odpadu, ochrana životního prostředí a menší balení, tedy šance větší přepravní kapacity v jedné dodávce, jsou hlavními důvody vynechání nabíječky u nových modelů Sony Xperia. | Zdroj: Tejeshwar Magar/Pixabay

Podobně jako ostatní výrobci smartphonů i Sony odůvodňuje své rozhodnutí ohledem na životní prostředí. V souladu s novým trendem jeho zvýšené ochrany bylo nové balení obou modelů Xperia vyrobeno zcela bez použití plastů a výrazně zmenšeno, protože už neobsahuje příslušenství pro nabíjení. Díky tomu také lze v jedné dodávce přepravit více kusů mobilních telefonů, což by mělo v konečném důsledku také přinést nižší objem emisí CO2.

Tento krok bude velmi pravděpodobně následovat i v případě budoucích modelů Xperia. Nakonec každý, kdo přejde (nebo už přešel) na technologii USB-C, nebude mít po koupi Xperia v zásuvkách další nadbytečné kabely a adaptéry.

Zdroj: Pocket-lint

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    Nabíječky

    Reakce na TANGO: Myslím si, že pokud nemáte starou nabíječku, pak ji koupíte od pár korun. Můžete si navíc vybrat jakou chcete – rychlonabíječku, bezdrátovou, s možností současně nabíjet více zařízení…

    Reagovat na komentář

    Nabíječky

    Myslím si, že jde o správný krok. Každý, kdo nemá svůj první mobil má plný šuplík starých nabíječek. Jinak je lze dokoupit na pár korun.

    Reagovat na komentář

    Zase i jiný pohled ..

    Reakce na pazzy:
    Tak proč končí v elektrošrotu? – proč je tedy ekologicky nedáš na bazoš za 50,– Kč nebo jen za cenu dopravy?

    Reagovat na komentář

    Jak se to vezme ..

    Reakce na pazzy:
    Osobně si myslím, že to až takový průšvih není, pokud bude tel. o maloobchodní cenu té originální nabíječky a sluchátek levnější. Jinak je to opravdu spíše marketingový podvod než ekologická uvědomělost. Nabíječek se válí všude hafo. Co by určitě ale měli, tak dávat do balení kabel – ten tolik nezabere a ty se lámou opravdu rychle, protože nejen puboše, ale většinu populace prostě nelze naučit slušnému zacházení, jak jsou všichni nevyzrálý, ignorantský a tupý už.
    Také by mohli dělat volitelné přísl. – to by bylo max. fér ..

    Reagovat na komentář

    proč nepříjemný trend? ...

    … domnívám se, že je krok správným směrem. Mám u nás ve společnosti na starosti ICT a, šuplíku mi leží několik nabíječek a spoustu jich skončilo v elektroodpadu.

    Reagovat na komentář

    Tak to je teda hnus vymlouvat se na ochranu životního prostředí.
    Je to lež !

    Reagovat na komentář

    Jakže?

    Myslel jsem, že Sony končí s přidáváním telefónů k nabíječkám …

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení