Menu

Facebookmánie: Celých 72 % českých dětí má profil na sociálních sítích

08.06.2012 06:00 | Redakce Chip
V několika uplynulých letech pronikl internet i do světa dětí a stal se významnou součástí jejich života. Je pro ně důležitým nástrojem pro získávání informací, zároveň je to ale také komunikační prostředek a zdroj zábavy. Podle studie „EU kids online“ (www.eukidsonline.net) z roku 2011 využívá počítač denně 75 procent dětí ve věku od devíti do šestnácti let.

Česká republika patří k zemím, kde děti přicházejí do kontaktu s internetem ve velmi nízkém věku a jejich digitální gramotnost je na vysoké úrovni. České děti se v tomto směru v pomyslném žebříčku vzdělanosti umístily na pátém místě za Finskem, Slovinskem, Nizozemskem a Estonskem. Děti do deseti let u internetu ve všední den tráví průměrně hodinu, patnáctiletí hodiny dvě. A o víkendech dělá internet dětem společníka dokonce ještě déle. České děti často uvádějí, že je jejich rodiče omezují v přílišném užívání internetu. Mnoho dětí také uvádí, že rady rodičů ignoruje  - 54 % dotázaných. Zdá se, že děti se nechtějí nechat v on-line prostředí omezovat, což v důsledku přináší velká rizika.

I proto společnost Telefónica přišla se softwarem „Strážce internetu“, který chrání děti, rodinu i počítač proti hrozbám na internetu. Umožní rodičům například účinně nastavit, na jaký obsah na internetu nebudou mít děti z počítače přístup. Software umí ochránit děti i před přílišným využíváním internetu – umožňuje rodičům nastavit limit, kolik času denně mohou jejich děti strávit online. S nastavením pomohou rodičům zdarma třeba i O2 Guru ve značkových prodejnách O2.

Na nebezpečí, která číhají na uživatele při surfování internetem, upozornila i hra, kterou Telefónica nedávno zveřejnila na svém Facebooku pod názvem „Strážce internetu“. Celkem si během prvních 20 dnů po spuštění hru zahrálo téměř 19 tisíc fanoušků, kteří odehráli téměř 30 tisíc her.

Další informace o bezpečnosti dětí v online světě najdete na www.saferinternet.cz.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání