Menu
CHIP Speedtest

Heslo za tabulku čokolády

23.11.2007 00:00 | Redakce Chip
IBM X-Force: Heslo za tabulku čokolády?

Heslo za tabulku čokolády

Téměř každý dnes používá několik různých přihlašovacích a přístupových hesel. Hesla potřebujeme pro přístup ke svému firemnímu počítači, pro přístup ke svému účtu v bance nebo pro přístup na oblíbené webové stránky. Jakou hodnotu má však takovéto heslo? Na to neexistuje jednoznačná odpověď. V roce 2004 odhalil výzkum na jednom z nejrušnějších vlakových nádraží ve Velké Británii, že 70 procent lidí by prozradilo své heslo do počítače za tabulku čokolády. A co když vám teď řeknu, že dnes má vaše přístupové heslo k počítači hodnotu méně než 4 centy?

Většina lidí má určitou představu o tom, jakou hodnotu mají údaje o kreditních či platebních kartách (číslo karty, údaje na magnetickém pásku, PIN) a dokážou také odhadnout cenu informací potřebných pro přístup k účtu prostřednictvím on-line bankovnictví. Málokdo však už dokáže ocenit hodnotu hesel, se kterými pracuje každý den.

Pro ilustraci, balík 7000 přihlašovacích jmen, hesel a e-mailových účtů se dá najít a zakoupit přes internet za 250 USD. Popis tohoto balíku říká, že jsou ze známé porno stránky. Takže, nač by si někdo kupoval 7000 loginů na porno stránku, když dokáže získat přístup za 20 USD měsíčně?

Protože nejde o přístup k této porno stránce, ale o možnost proniknout do jiných webových stránek uživatelů jejichž údaje jsou obsaženy v balíku. Podobných balíků se v temných zákoutích internetu dá nalézt neskutečně mnoho. Liší se jen obsahem a typem dat, které obsahují, a samozřejmě cenou.

Komentář redakce: Tato situace je skutečně smutná. Často volíme jednoduchá hesla, případně stejná hesla k více účtům. Ale kdo by si pamatoval desítky hesel? Řešení je v biometrii, ať už se bude jednat o čtečky prstů, nebo snímače sítnice. Tím problém s hesly odpadne.

Vratislav Klega

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání