Menu

IBM Cognos pomáhá bankám stanovit cenu nových obchodů

01.08.2008 23:00 | Redakce Chip + Přidat komentář
Nástroj tvorby cen a vztahů u podnikového bankovnictví společnosti IBM Cognos umožňuje modelovat různé cenové scénáře a ohodnotit odpovídající riziko na úrovni vztahu.

IBM Cognos pomáhá bankám stanovit cenu nových obchodů

Nástroj tvorby cen a vztahů u podnikového bankovnictví společnosti IBM Cognos umožňuje manažerům modelovat různé cenové scénáře a ohodnotit odpovídající riziko na úrovni vztahu.

Přední dodavatel v oblasti řešení Business Intelligence a řízení výkonnosti společnost Cognos, patřící pod IBM, nedávno oznámila spuštění nové výkonnostní aplikace určené na pomoc komerčním bankéřům v účinném stanovení cen u nových obchodů při zvážení souvisejících rizikových faktorů a rentability celkových zákaznických vztahů.

Nástroj tvorby cen a vztahů u podnikového bankovnictví společnosti IBM Cognos nabízí komerčním bankám rámec řízení výkonnosti, umožňující účinně modelovat a stanovovat cenu jak u úvěrových tak neúvěrových obchodních scénářů, které jsou v souladu s cíly podniku. Manažeři mohou analyzovat navrhované obchody oproti existujícímu portfoliu zákazníka, přičemž mají úplný přehled o celkové plánované rentabilitě zákazníka a odpovídajícím riziku, a usnadňuje jim určování nové ceny obchodu, která bude odpovídat nebo převýší bankou stanovené minimální výnosy požadované pro investiční rozhodnutí a zlepší rizikově upravenou výnosnost  kapitálu

"Pracovní formuláře tvorby cenových modelů jsou neefektivní, protože nejsou schopny dodat holistickou informaci a přehled o zákaznickém vztahu, které komerční bankéři potřebují k efektivní tvorbě cen u nových obchodů. Tyto nedostatky jsou zveličovány zvýšeným zaměřením bank na provozní efektivitu a zmírnění rizika," uvedl Francis McKeon, ředitel bankovního sektoru ve společnosti Cognos. "Nástroj tvorby cen a vztahů u podnikového bankovnictví nabízí  konzistentní, nejosvědčenější modely tvorby cen na základě rizika, kde manažeři vztahu mohou rychle ohodnotit  scénáře tvorby cen u nových obchodů, měřit jejich rentabilitu a dopad souvisejícího  rizika, a poté je porovnat oproti požadovaným minimálním výnosům pro investiční rozhodnutí. To zaručuje řídícím pracovníkům, že tvorba cen u obchodů se vyvíjí v souladu s cíly  podniku a při změně strategie ji lze snadno modifikovat."

Nástroj tvorby cen a vztahů u podnikového bankovnictví společnosti  IBM Cognos  je pátý v řadě nástrojů bankovní výkonnosti od roku 2006, kdy společnost Cognos zahájila spuštění těchto programů, včetně řešení výkonnosti poboček, výkonnost podnikové a retailové klientely a  rizikově upravená rentabilita. Společnost Cognos rovněž nabízí nástroj pro řízení výkonnosti v oblasti rentability pojistných produktů.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení