Menu

Jak poznat podvodníka na Aukru?

14.01.2015 19:12 | Karel Kovar
Jak poznat podvodníka na Aukru?

Obchodní portál Aukro.cz zveřejnil informace, které mohou pomoci uživatelů v rozpoznání podvodníků a vyhnout se nejtypičtějším podvodům.

Aukční portály patří mezi oblíbená místa nákupů většiny uživatelů internetu, ale také zároveň mezi místa častých podvodů. Podle dostupných informací ale podvodných nabídek na internetu od roku 2012 výrazně ubylo.

Nejvýrazněji se pokles zaznamenaných podvodných nabídek elektroniky na internetu projevil v kategoriích Počítače (15 procentních bodů) a Mobilní telefony (6 p. b.). Ačkoliv jsou právě počítače a mobilní telefony pro podvodníky nejvýnosnějším zbožím, přestávají se jim postupně vyplácet. Zákazníci jsou totiž mnohem informovanější než před třemi lety. Odlišná situace je podle společnosti Aukro v případě online podvodů s oblečením: Na rozdíl od elektroniky, se s oblečením na internetu podvádí hlavně v menších částkách, což zákazníci obvykle nechtějí řešit. I proto podvodů přibývá.

Kategorie

Poměr zaznamenaných podvodných nabídek při nakupování na internetu

2012

2014

Mobily

26 %

20 %

Počítače

29 %

14 %

Oblečení

8 %

14 %

Profil typického podvodníka

Za typickým podvodem při nakupování na internetu stojí mladší muž ve věku okolo 30 let, který prodává nejčastěji mobilní telefony a počítače. Své zboží nabízí výrazně levněji než je jeho tržní hodnota a při prodeji trvá na platbě předem bez možnosti osobního převzetí. Podvodníci se snaží vystupovat profesionálně a jejich e-shop není na první pohled ničím podezřelý. Produkty jsou kvalitně nafoceny, mají i podrobný popis atd. Varovat zákazníka proto může hlavně nebývale výhodná cena, časově omezený prodej a doba dodání delší, než bývá u podobného druhu zboží obvyklé. Nejobvyklejším typem podvodu je, že podvodník nedodá zákazníkovi zboží.

aukro-infografika-nahled

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Oblíbená témata z článku