Menu

Jízdenka za SMS

22.11.2007 00:00 | Redakce Chip + Přidat komentář

Jízdenka za SMS


Dopravní podnik hlavního města Prahy dnes jako první v České republice spustil novou službu pro veřejnost – nákup jízdenek přes SMS. Cestujícím stačí odeslat SMS v předem stanoveném tvaru na dané telefonní číslo a obratem obdrží SMS jízdenku, která je platná 90 minut. SMS jízdenka je přestupní, platná pouze v pásmu P systému Pražské integrované dopravy a cena činí 20 Kč včetně DPH.

Nákup SMS jízdenky je jednoduchý. Cestující odešle SMS ve tvaru DPT na telefonní číslo 902 06 20 a nejpozději do dvou minut obdrží SMS jízdenku. Pokud si cestující omylem svou SMS jízdenku vymaže ze svého mobilního telefonu, je možné v době platnosti jízdenky získat její duplikát. V tomto případě je nutné odeslat SMS ve tvaru DPTA na telefonní číslo 900 06 06, přičemž cena duplikátu SMS jízdenky činí 6 Kč včetně DPH.

Tato služba je cestujícím poskytována ve spolupráci se všemi mobilními operátory. Zákazník, který si chce zakoupit SMS jízdenku, nesmí mít blokovány služby Premium SMS (lze zdarma aktivovat u asistenční služby operátora).

Cestující využívající služby SMS jízdenka je povinen nastoupit do vozidla nebo vstoupit do přepravního prostoru metra nebo lanové dráhy na Petřín s již přijatou platnou SMS jízdenkou na svém mobilním telefonu.

SMS jízdenku lze použít v pásmu P také k úhradě přepravného za psa bez schrány.

Komentář redakce: Této službe skutečně tleskáme! Konečně skončí hledání drobných pro automat, zápas s nefunkčním strojem pro cvakání a další problémy s nákupem spojené. Služba má jen jednu nevýhodu: Je dostupná pouze v Praze. Službu by přivítali určitě i cestující v dalších městech.

Vratislav Klega

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení