Tip:volně dostupný editor fotografií provede hromadné úpravy
Chcete převést větší množství fotografií z dovolené do jiného formátu, změnit jejich velikost…
Organizace, které komunikují s Českou správou sociálního zabezpečení elektronicky, by si měly pořídit elektronický podpis. Prozatímním podpisovým klíčům, které ČSSZ v počátcích e – Podání dočasně vydávala, totiž končí garantovaná tříletá platnost. První klíče sloužící pro elektronickou komunikaci s ČSSZ přestaly platit v září 2007, další ukončené přibývají a bude se tak dít až do ledna 2009 v závislosti na datu vydání podpisového klíče. Česká správa sociálního zabezpečení proto organizacím i ostatním klientům doporučuje: „Pořiďte si elektronický podpis. Tedy kvalifikovaný certifikát. Můžete s ním jednodušeji, bezpečně a ověřeně elektronicky komunikovat (podávat dokumenty) nejen s ČSSZ, ale i se všemi ostatními organizacemi státní správy.“
V době, kdy ČSSZ zahájila elektronická podání (tj. e – Podání) dokumentů přes Portál veřejné správy nebyl elektronický podpis tak dostupný jako nyní. Proto ČSSZ na přechodnou dobu poskytovala zdarma tzv. podpisový klíč. Sloužil pouze pro komunikaci s Českou správou sociálního zabezpečení a na požádání ho organizacím vydávaly místně příslušné OSSZ/PSSZ. Nahrazoval elektronický podpis, vždy však bylo třeba takto podaný dokument doplnit papírovým formulářem "Potvrzení (Doplnění) podání“. Podpisové klíče ČSSZ vydávala od září 2004 až do ledna 2006, vždy měly platnost na tři roky.
V současné době kvalifikovaný certifikát, tj. elektronický podpis, vydávají tři akreditované certifikační autority: Česká pošta (PostSignum), eIdentity a První certifikační autorita. Podrobnější informace najdete na webových stránkách www.ica.cz, www.eidentity.cz nebo www.PostSignum.cz.
Identifikační údaje nového kvalifikovaného certifikátu je třeba oznámit příslušné okresní, v Praze Pražské či v Brně Městské správě sociálního zabezpečení (OSSZ/PSSZ/MSSZ). Pouze v ČSSZ registrované e-podpisy se při kontrole e - Podání považují za platné.
ČSSZ byla první organizací státní správy umožňující e - Podání dokumentů přes Portál veřejné správy. V prosinci 2004 začala elektronicky přijímat evidenční listy důchodového pojištění, v červenci 2005 přihlášky/odhlášky k nemocenskému pojištění a v lednu 2006 rozšířila e - Podání o Přehledy OSVČ. Výhodou e – Podání je mimo jiné dostupnost 24 hodin denně 7 dní v týdnu, či možnost okamžité opravy a nového podání. Samozřejmostí je vysoká bezpečnost. K 31. prosinci 2007 přijala ČSSZ elektronicky už 21 228 913 dokumentů.
Komentář redakce: Na to, že Česká republika byla jedna z prvních, která zavedla elektronické podpisy, se tento výdobytek budoucnosti příliš nerozšířil a mezi firmami nepatří mezi všední nástroje používání. Na vině je částečně i legislativa a problémové použití – třeba při podpisování faktur. Řada firem takový daňový doklad neumí zpracovat, nebo neví jak.
Vratislav Klega
Chcete převést větší množství fotografií z dovolené do jiného formátu, změnit jejich velikost…
Rozpracované projekty, závěrečné zprávy, dopisy – stačí jedno nepozorné kliknutí a data jsou…
Do operačního systému Windows 10 je plně integrována cloudová služba OneDrive. Co když ale…
Stejně jako mnoho jiných prohlížečů má i Microsoft Edge integrovanou funkci na správu…
Ukazují to data agentury NMS Market Research o postoji Čechů k umělé inteligenci. Jen 15…
Více než 1100 podpisů od vlivných technologických podnikatelů a expertů se připojilo k…
Evropský parlament odhlasoval přísnější pravidla pro online nakupování. Na co se uživatelé…
Miliardový čínský obr, Alibaba, plánuje restrukturalizaci. Rozhodnutí přichází v době, kdy…