Menu

Microsoft: efektivní kancelář

19.02.2008 00:00 | Redakce Chip
Microsoft a partneři projektu Efektivní kancelář ukazují, jak moderní technologie usnadní týmovou práci

Microsoft: efektivní kancelář

Microsoft otevírá projekt Efektivní kancelář, který je praktickou ukázkou toho, jak mohou nejmodernější IT technologie změnit chod i běžné české firmy. Tato ukázka je umístěna v sídle společnosti Microsoft a na její realizaci se kromě Microsoftu podílely také společnosti HP, Nortel a Kapsch. Cílem je ukázat, jak využití moderních nástrojů a aplikací dokáže nejen zefektivnit týmovou práci, ale významným způsobem i ušetřit finanční prostředky a zlepšit fungování celé společnosti.

„Nejnovější nástroje jednotné firemní komunikace, jednoduché vedení týmových schůzek odkudkoliv, sdílení dokumentů a jejich společné úpravy v reálném čase – to jen malý příklad toho, jak mohou technologie Microsoftu pomoci v každé kanceláři,“ představuje projekt Aleš Růžička, manažer divize Information Worker společnosti Microsoft.

Projekt Efektivní kancelář mimo jiné ukazuje, jak lze jednoduše propojit všechny komunikační kanály firmy do jednoho a umožnit zaměstnancům efektivní práci s potřebnými daty a informacemi z jakéhokoliv místa na světě. Toho je docíleno především implementací integrované platformy pro intranet, extranet a webové služby na platformě Microsoft SharePoint Server 2007 a nových nástrojů Microsoftu pro jednotnou firemní komunikaci a VoIP software postavených na serverovém řešení Microsoft Office Communications Server 2007Microsoft Exchange Server 2007. Koncový uživatel poté pracuje s nástroji jako Microsoft Office Communicator 2007 pro telefonování a posílání rychlých zpráv v rámci firmy přes počítač i mobilní zařízení anebo pokročilé konferenční řešení Microsoft Office Live Meeting pro vedení porad a sdílení dokumentů. Zajímavostí je také Microsoft RoundTable, který umožňuje konferenční video hovory se záběrem všech účastníků v úhlu 360°, identifikuje a sleduje aktivního mluvčího a pořizuje nahrávky z jednotlivých diskuzí. Na českém trhu bude tato novinka dostupná v druhé polovině tohoto roku.

V České republice používají jednotnou firemní komunikaci Microsoftu například již společnosti Toyota, International SOS, Interoute a AutoCont.

„Zkušenosti společností po celém světě ukazují, že využitím efektivnějších nástrojů a technologií lze docílit snížení nákladů na komunikaci o 25 až 30 %. Firmy oceňují především snadné nastavení a správu nových nástrojů, což jim přináší finanční a časové úspory a výrazně zvyšuje produktivitu jednotlivých zaměstnanců i pracovních týmů. Projektem Efektivní kancelář chceme ukázat i českým firmám, že k dosažení integrované firemní komunikace nejsou potřeba ani milionové investice, ani velké týmy IT specialistů,” přibližuje přínosy jednotné firemní komunikace Aleš Růžička.

Kromě nástrojů jednotné firemní komunikace jsou pro návštěvníky připraveny například praktické ukázky nových aplikací Microsoft Office 2007, workflow dokumentů, ukázky manažerských informačních systémů a stranou nezůstávají ani témata jako správa a zabezpečení Windows Vista nebo CRM řešení integrované do prostředí Office 2007.

Veřejnost může projekt Efektivní kancelář navštívit ve vybraných dnech na základě rezervace termínu návštěvy na telefonním čísle 241 029 500 anebo e-mailem na skancl@microsoft.com.

Letošní projekt volně navazuje na projekt SuperKancelář, který byl za spolupráce společností HP a Intel prezentován v budově City Empiria na jaře roku 2007.

Komentář redakce:  Absolvoval jsem celé představení efektivní kanceláře a použité nástroje jsou opravdu technologicky výjimečné. Rychlá výměna dokumentů (i papírových), jednoduché schvalování, týmová práce, telefonování a IM přímo z Outlooku… opravdu dokonalá souhra technologií pro telefonování, psaní, e-mailování, plánování. Zkrátka efektivní konvergence microsoftích produktů. Je jen asi málo z toho, co tyto nástroje neumí.

Sám považuji ovládací rozhraní microsoftích produktů za velmi intuitivní a často až „blbuvzdorné“. Nejsem si ale jist, jak takto supermoderní technologie zapadnou mezi běžné uživatele počítačů. Ne že bych uživatele podceňovat; že ředitel nějaké společnosti nebude umět nasdílet při videokonferenci svůj sešit Excelu, ale obávám se, že konfigurace některým uživatelům zabere hodně času a přijdou o značnou část nervů.

Nakonec bylo předvedeno video, jak by taková kancelář měla fungovat v praxi. Nejvíce mě překvapila sekretářka, která veškerou agendu svojí nadřízené ředitelky zvládla ovládat přes PDA. A to mě zarazilo: kolik českých sekretářek používá ke své práci PDA, kolik by uvítalo, kdyby od zaměstnavatele dostaly takto mocná nástroj a jak skutečně by se změnila efektivita práce? Bojím se, že naše společnost (především nečtenáři Chipu) není na nástroje, které by zefektivnily jejich práci, připravena.

Myslíte si, že efektivní kancelář od Microsoftu má šanci se u nás uchytit? Napište do diskuze pod článkem. 

Vratislav Klega

Hrají ruletu? Kdepak! To je Microsoft RoundTable. Zařízení za zhruba 60 000 Kč slouží pro videokonference. V šedém tubusu je soustava zrcadel a webkamer, které zabírají oblast 360 stupňů. Nechybí 6 mikrofonů a reproduktor. Pro videokonference se hodí výborně. Zajímavost: do počítače se připojuje pomocí běžného USB. 

 

 

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání