Menu

Nejpopulárnější zboží na internetu: Oblečení, počítače a mobily

03.11.2014 19:40 | Karel Kovar
Nejpopulárnější zboží na internetu: Oblečení, počítače a mobily

Téměř každý druhý Čech využívající internet si v loňském roce objednal po síti oblečení či boty.

Počítače či notebooky, mobily nebo sportovní vybavení – to jsou další velmi populární druhy zboží, které nakupujeme v e-shopech. Službám pak vládne doprava, konkrétně jízdenky. Potvrdil to průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli.

Celkem 48% respondentů potvrdilo, že si v uplynulých dvanácti měsících zakoupili pomocí internetu oblečení či boty. Jedná se tak o prakticky stejnou skupinu jako v roce 2013, vloni si tento druh zboží objednalo po síti 50% e-zákazníků. Počítač, notebook či hardware si koupilo 42%, sportovní vybavení 37% a mobily a obdobná zaříení 36% spotřebitelů. Mezi službami pak s 25% dominuje doprava – jízdenky na vlaky a autobusy. Obou kategorií se pak dotýkají slevové kupony, které si koupilo 37% Čechů.

2014-12-grafapek-nahled

Oblečení, počítače a mobily vládnou oblíbenosti zboží mezi internetovými zákazníky již několik let. Zapomínat bychom ale neměli ani na další segmenty – knihy, parfémy a kosmetiku či hračky,“ doplňuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Není bez zajímavosti se podívat také na četnost jednotlivých nákupů. Oblečení, slevový kupon nebo třeba chovatelské potřeby Češi objednají více než čtyřikrát do roka. Dražší produkty, jako jsou právě počítače a jejich příslušenství oproti domu dvakrát.

Vůbec nejvěrnější jsou zákazníci, kteří si online nakupují jízdenky. V průměru si je pořídí devětkrát ročně. Na dalších místech pak můžeme nalézt dětské oblečení a výrobky pro děti, sběratelské předměty a potraviny.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání