Menu

Nová strategie Volného

24.02.2009 00:00 | Redakce Chip
služby založené na vlastní síti

VOLNÝ se zaměří na služby založené na vlastní síti

Společnost VOLNÝ se v budoucnu zaměří především na poskytování služeb prostřednictvím vlastních sítí skupiny Dial Telecom. V současné době VOLNÝ připravuje nové produktové portfolio a díky spolupráci ve skupině Dial Telecom zefektivňuje svoji činnost na rezidentním i korporátním trhu. Dalším cílem je rozšíření působení Volného i na mobilní trh.

VOLNÝ nyní disponuje přístupem k národní i mezinárodní infrastruktuře skupiny Dial Telecom, kterou využívá především pro zkvalitnění stávajících služeb. Individuální přístup k firemním zákazníkům rovněž hodlá podpořit novým produktovým portfoliem a značkou VOLNÝ business. V rezidentním segmentu bude společnost nadále komunikovat pod stávající značkou VOLNÝ, jež se primárně zaměří na služby poskytované prostřednictvím sítě založené na zpřístupnění místní smyčky (LLU).

VOLNÝ se nyní soustředí na zefektivnění provozu a analýzu existujícího produktového portfolia. U firemních zákazníků bude ještě více zdůrazněn individuální přístup, zatímco v případě rezidentních zákazníků bude další poskytování služeb zásadně ovlivněno dalšími kroky regulátora.

Komentář redakce: Tisková konference Volného byla velmi zvláštní. Na začátku proběhla zmatená prezentace, kde několik prvních slajdů překrývala armáda fotografů, kteří nenasytně fotili zástupce Volného. To nešlo udělat před nebo po konferenci?

Firma ukázala hospodářské výsledky a několik dalších povinností. V šoku jsem zůstal, když firma začala popisovat, kdo všechno jí vlastně ubližuje. Nahé ADSL je podle Volného (a několika z kontextu vytržených citací), vlastně úplně k ničemu a jeho zavedení nemělo význam. To že se Volný nepřímo opřel do regulátora a potažmo Telefónicy nikoho nepřekvapuje - O2 je konkurence a při jiné legislativě by Volný mohl vypadat jinak. Takže chudák Volný, v ADSL nemůže konkurovat.

Pak se Volný opřel do mobilních operátorů: nejenže působí na mobilním trhu, ale dokonce si dovolují vstupovat i na fixní telekomunikační trhy, jako je ADSL! To ještě vyvrcholilo tím, že trh je nevyrovnaný a že do mobilního trhu se není možné dostat. Ano, je pravdou, že vstoupit na český mobilní trh není jednoduché, ale povedlo se to U:fonovi, Makro funguje na virtuální operátor, je zde celá řada alternativ, jako mobilní služby ICQ (http://www.chip.cz/cs/novinky-ze-sveta-it/levne-volani-v-zahranici-s-icq-sim.html) atd. A když se pan Peterka zeptal, jak by tedy chtěl Volný na mobilním trhu působit, žádný zástupce nedokázal dát jednoznačnou a přímou odpověď. Mimochodem: Volný nabízel mobilní služby, jednalo se o VoIP služby na telefonech Nokia, které tuto funkci podporovaly. Jenže služba nebyla cenově příliš zajímavá, kvalita pokulhávala, zákazníci byli spíše v roli betatesterů a Volný obecně nedokázal se službou prorazit.

Celkově mě operátor Volný velmi zklamal. Svoje neúspěchy shazuje na všechny okolo, jen ne na sebe. Velké zisky zkrátka nepřijdou samy od sebe. Stačí se podívat, jak malí lokální poskytovatelé internetu berou ve velkém zákazníky ADSL, a kolik jim dá práce nakoupit konektivitu, rozvést internet až do domu a vše okolo. Nebo UPC: poskytovatel nejprve nabízel televizi, později internet, nyní i telefonování. A musel pracně vybudovat svoji síť a nestěžoval si na legislativu, nebo na mobilní operátory.

Přejeme Volnému, aby jeho nová strategie byla úspěšná a nabízel skvělé služby, přesto však radíme: méně fňukat a více pracovat.

Vratislav Klega

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání