Menu

SCENICVIEW Premium Line ECO

14.08.2008 23:00 | Redakce Chip + Přidat komentář
monitory s nulovou spotřebou

SCENICVIEW Premium Line ECO: monitory s nulovou spotřebou

Společnost Fujitsu Siemens Computers zahájila prodej monitorů se zdrojem, který se v úsporném režimu zcela vypne. Nová technologie přináší úsporu elektrické energie a je dostupná v rámci produktové řady SCENICVIEW Premium Line ECO.

Jedná se o první takové řešení. Běžné monitory totiž mají i v úsporném režimu spotřebu jeden až šest wattů. Monitory jsou dodávány s aktivovaným ekologickým režimem ve výchozím nastavení. Součástí napájecího adaptéru monitoru je spínací modul řízený připojeným počítačem. Když se monitor vypíná, napájecí adaptér se úplně odpojí od napájení. Jakmile počítač vyšle data na výstup z grafické karty, malý elektrický impuls napájení monitoru obnoví. Tato funkce pracuje jak s analogovými, tak s digitálními výstupy.

Podle Německého spolkového úřadu pro výzkum materiálů a testování BAM by snížení spotřeby elektrické energie v rámci celé Evropské unie prostřednictvím elektrických spotřebičů s nulovou spotřebou v úsporném režimu ročně ušetřilo odhadem 35 terawatthodin - zprávy iniciativy EU Stand-by Initiative přitom odhadují, že spotřeba v úsporném režimu činí zhruba deset procent celkové spotřeby domácností a kanceláří států Evropské unie.

Oba nové monitory Fujitsu Siemens Computers SCENICVIEW ECO - dvacetipalcový P20W-5 ECO a dvaadvacetipalcový P22W-5 ECO - patří do řady Premium Line. Mají rozlišení 1680 × 1050 bodů a dobu odezvy 5 ms. V září doplní řadu monitorů s nulovou spotřebou další dva modely s úhlopříčkami 24" a 26".Monitory SCENICVIEW ECO je možné objednávat. Doporučené koncové ceny začínají na 7 280 Kč bez DPH za 20" model.

Zdroj: Fujitsu Siemens Computers

Pavel Trousil 

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení