Tip: Jak je váš počítač výkonný?
S pomocí nástrojů, vestavěných ve Windows 10 a 11, můžete snadno zjistit výkon klíčových…
Seznam stále na trůnu
Nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku je jednoznačně stále Seznam.cz. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na internetu, se stabilně drží na úrovni téměř dvou třetin. Významnější růst zaznamenal pouze Google, a to především na úkor menších vyhledávačů. Vyplývá to z aktuálních statistik podílů vyhledávačů měřící služby NAVRCHOLU.cz.
Podíl největšího českého vyhledávače Seznam.cz se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za první tři čtvrtletí roku 2007 významně nezměnil a stabilně dosahuje výše přes 60 %. Jednička ve vyhledávání tedy může být spokojena, neboť se jí dosud daří úspěšně odolávat tlaku ze strany celosvětově silného hráče ve vyhledávání Google a udržovat si svůj více než dvojnásobný náskok.
Google se však nadále snaží ukousnout svůj díl v českém vyhledávání. Od ledna zaznamenal jeho podíl významný nárůst. V absolutním vyjádření vzrostl o více než 4 procentní body. Ještě výrazněji ilustruje vývoj relativní rozdíl. Více než 16 procentních bodů za posledních devět měsíců je jeho největší růst za dobu monitorování službou NAVRCHOLU.cz. V současné době tak dosahuje ve vyhledávání na českém internetu téměř 30% podílu. Jediný rostoucí trend mezi vyhledávači pravděpodobně podpořilo fungování národní verze na doméně Google.cz a tím menší zájem o vyhledávače Centra a Atlasu.
Vyhledávač | Červenec 2006 | Říjen 2006 | Leden 2007 | Říjen 2007 | Absolutní rozdíl* | Relativní rozdíl* |
Seznam | 61,10 % | 63,39 % | 62,53 % | 62,30 % | -0,23 | - 0,4 |
23,48 % | 23,85 % | 24,75 % | 28,87 % | 4,12 | + 16,6 | |
Centrum | 5,37 % | 4,72 % | 4,84 % | 3,39 % | -1,45 | - 30,0 |
Atlas | 2,86 % | 2,38 % | 2,58 % | 1,53 % | -1,05 | - 40,7 |
Jyxo | 0,79 % | 0,57 % | 0,42 % | 0,24 % | -0,18 | - 42,8 |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz
* rozdíl mezi říjnem a lednem 2007, v procentních bodech
Další dva vyhledávače, doplňující „velkou čtyřku", tedy Centrum a Atlas, pomalu ztrácejí mezi českými uživateli na významu. Centrum má ve vyhledávání už pouze necelý 4% podíl, Atlas dokonce méně než 2%. Ještě jasněji situaci ilustruje vyčíslení trendu, které potvrzuje masivní propad zájmu o oba tyto vyhledávače. Poslední sledovaný vyhledávač Jyxo využívají pouze jeho nejvěrnější.
Posledním zajímavým údajem z nejnovějších statistik může být samostatné číslo za vyhledávání prostřednictvím služby Firmy.cz, kterou Seznam vyčlenil ze svého kompletního katalogu počátkem ledna 2007 a která představuje silné strategické odlišení od aktuálních možností globálního Googlu. V současné době dosahuje samotné vyhledávání prostřednictvím "seznamáckého" Katalogu firem a institucí celkového podílu 6,48 %.
Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů v ČR
Komentář redakce: I když Seznam spustil nový design, nepomohlo mu to získat nové uživatele, naopak lehce ztrácí. Ale to vlastně všichni - kromě Googlu. Ten bere všechny oblasti internetu velmi tvrdou ofenzívou. Třeba když Sunu "ukradl" Javu (čtěte zde), to je jen další bojová fronta. Seznam se bude muse hodně snažit, aby si svou pozici udržel.
Vratislav Klega
S pomocí nástrojů, vestavěných ve Windows 10 a 11, můžete snadno zjistit výkon klíčových…
Webová stránka CalcMaps rozšiřuje tradiční Mapy Google o několik užitečných on-line nástrojů,…
Od vydání systému Windows 10 mohou aplikace generovat vyskakovací oznámení, která uživatele…
Nesprávně skladované akumulátory mohou nejen zbytečně ztrácet svoji kapacitu, ale v nejhorším…
V první prodejně Coop v Berouně byla nasazena umělá inteligence. Má zajistit efektivnější…
Chatbot Bing od Microsoftu využívá naplno technologie OpenAI a nyní umožňuje i vytvářet…
Nesprávně skladované akumulátory mohou nejen zbytečně ztrácet svoji kapacitu, ale v nejhorším…
Tuhle otázku si vědci, literáti i filozofové kladou už od prvních úvah a pokusů s umělou…