Menu

Seznam stále na trůnu

15.11.2007 00:00 | Redakce Chip + Přidat komentář
Český vyhledávačům kraluje Seznam

Seznam stále na trůnu

Nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku je jednoznačně stále Seznam.cz. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na internetu, se stabilně drží na úrovni téměř dvou třetin. Významnější růst zaznamenal pouze Google, a to především na úkor menších vyhledávačů. Vyplývá to z aktuálních statistik podílů vyhledávačů měřící služby NAVRCHOLU.cz.

 

Podíl největšího českého vyhledávače Seznam.cz se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za první tři čtvrtletí roku 2007 významně nezměnil a stabilně dosahuje výše přes 60 %. Jednička ve vyhledávání tedy může být spokojena, neboť se jí dosud daří úspěšně odolávat tlaku ze strany celosvětově silného hráče ve vyhledávání Google a udržovat si svůj více než dvojnásobný náskok.

Google se však nadále snaží ukousnout svůj díl v českém vyhledávání. Od ledna zaznamenal jeho podíl významný nárůst. V absolutním vyjádření vzrostl o více než 4 procentní body. Ještě výrazněji ilustruje vývoj relativní rozdíl. Více než 16 procentních bodů za posledních devět měsíců je jeho největší růst za dobu monitorování službou NAVRCHOLU.cz. V současné době tak dosahuje ve vyhledávání na českém internetu téměř 30% podílu. Jediný rostoucí trend mezi vyhledávači pravděpodobně podpořilo fungování národní verze na doméně Google.cz a tím menší zájem o vyhledávače Centra a Atlasu.

Vyhledávač

Červenec 2006

Říjen 2006

Leden 2007

Říjen 2007

Absolutní rozdíl*

Relativní rozdíl*

Seznam

61,10 %

63,39 %

62,53 %

62,30 %

-0,23

- 0,4

Google

23,48 %

23,85 %

24,75 %

28,87 %

4,12

+ 16,6

Centrum

5,37 %

4,72 %

4,84 %

3,39 %

-1,45

- 30,0

Atlas

2,86 %

2,38 %

2,58 %

1,53 %

-1,05

- 40,7

Jyxo

0,79 %

0,57 %

0,42 %

0,24 %

-0,18

- 42,8

Zdroj: NAVRCHOLU.cz
* rozdíl mezi říjnem a lednem 2007, v procentních bodech

Další dva vyhledávače, doplňující „velkou čtyřku", tedy Centrum a Atlas, pomalu ztrácejí mezi českými uživateli na významu. Centrum má ve vyhledávání už pouze necelý 4% podíl, Atlas dokonce méně než 2%. Ještě jasněji situaci ilustruje vyčíslení trendu, které potvrzuje masivní propad zájmu o oba tyto vyhledávače. Poslední sledovaný vyhledávač Jyxo využívají pouze jeho nejvěrnější.

Posledním zajímavým údajem z nejnovějších statistik může být samostatné číslo za vyhledávání prostřednictvím služby Firmy.cz, kterou Seznam vyčlenil ze svého kompletního katalogu počátkem ledna 2007 a která představuje silné strategické odlišení od aktuálních možností globálního Googlu. V současné době dosahuje samotné vyhledávání prostřednictvím "seznamáckého" Katalogu firem a institucí celkového podílu 6,48 %.

Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů v ČR

Komentář redakce: I když Seznam spustil nový design, nepomohlo mu to získat nové uživatele, naopak lehce ztrácí. Ale to vlastně všichni - kromě Googlu. Ten bere všechny oblasti internetu velmi tvrdou ofenzívou. Třeba když Sunu "ukradl" Javu (čtěte zde), to je jen další bojová fronta. Seznam se bude muse hodně snažit, aby si svou pozici udržel.

Vratislav Klega

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení