Menu
CHIP Speedtest

Jak vyzrát na Facebook, když nechce vložit odkaz na stránku i s úvodním obrázkem

28.12.2017 13:37 | Milan Loucký
Jak vyzrát na Facebook, když nechce vložit odkaz na stránku i s úvodním obrázkem

Při naší vkládací praxi na facebookovou zeď chip.cz se nám často stává, že při vkládání odkazu na nově vložený článek na zeď Chipu.cz na Facebooku, se nezobrazí náhledový obrázek.

Nejprve se to stávalo občas, poslední dobou je to už ale vždy.

Facebook totiž ale, kdo ví proč, nechce a nevloží odkaz na stránku i s titulním obrázkem.

Chip ale zná řešení!

Pojďme si to spolu projít.

Toto je stránka, na kterou chceme z facebookové zdi odkazovat. A byli bychom rádi, aby se na zdi objevil i úvodní obrázek:

obr-1

 

Nejprve si zkopírujete odkaz stránky, kterou chcete nechat na zdi Facebooku zobrazit.

To uděláte velmi snadno. Do řádku pro zadání url adresy umístíte kurzor myši a klepnete jednou na odkaz. Ten se vám probarví tak, jak vidíte na obrázku:

obr0

Pomocí klávesové zkratky <Ctrl>+<C> nebo klepnutím na pravé tlačítko myši s následným výběrem z rozvinutého menu na položku Kopírovat zkopírujete tento odkaz do schránky.

Jdete na Facebook na zeď, kam chcete odkaz zkopírovat:

obr1

Umístěte kurzor myši do okénka pro vložení nového příspěvku: „Něco sem napište…“.

obr2

Pomocí klávesové zkratky <Ctrl>+<V> nebo klepnutím na pravé tlačítko myši s následným výběrem položky Vložit z rozbaleného menu vložíte odkaz na příspěvek, který chcete nechat na stránce zobrazit a odklepnete pomocí klávesy <Enter>:

obr3

Zpočátku se vám zde vloží nejen odkaz, ale i náhledový obrázek. Pak jste hotovi. Po určité době provádění této činnosti se vám ale zobrazí na zdi Facebooku jen odkaz na článek, ale nikoli úvodní obrázek. Přesně tak, jak vidíte na obrázku nahoře.

To vás ale neodradí, protože nyní klepnete na křížek pro zavření tohoto okna nad smajlíkem. Objeví se toto okno:

obr4

A vy nebojácně klepnete na Ukončit. A jste opět tam, kde jste už jednou byli. Na zdi, kde prázdnotou opět zeje okno čekající na vložení nějakého příspěvku: „Něco sem napište…“

Opakujte vložení adresy url, na kterou chcete, aby Facebook odkazoval. Teď už by to mělo být pro vás příjemnější, protože se objeví toto okno:

obr5

Jak vidíte, je v něm už uložen i úvodní obrázek vašeho článku.

Nezbývá než stisknout tlačítko Zveřejnit – a je to:

obr6

Odkaz na článek visí v celé své kráse na webu – i s úvodním obrázkem.

I tentokrát jsme se spolu s dalšími redaktory přesvědčili, že opakování je matka moudrosti a že není třeba utíkat od rozdělaného díla, když brok je ještě daleko od vašeho zadku.

Nikdo, ani znalci Facebooku, ani znalci všeho, nebyli schopni tento jev vysvětlit. My však víme, že Facebook s námi bojuje a nechce dělat to, co chceme my. A proto, když mu naznačíme, že to SKUTEČNĚ udělat chceme, povolí, a nakonec nám tuto akci umožní provést.

Snad se vám tento tip bude hodit do té doby, než přijde AKTUALIZACE, která zase vymyslí něco, nad čím rozum zůstává stát, jak se ostatně – a nejen v případě Facebooku – sami mnohokrát přesvědčujeme…

A ještě něco, autor tohoto tipu si dělá statistiku. Na papír. Z 97 vložených odkazů se jen jednou nepovedlo touto metodou úvodní obrázek z linkovaného článku vložit.

Tak hodně štěstí!

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Oblíbená témata z článku