Přejít k hlavnímu obsahu
Tipy a triky

Po instalaci aktualizací březnového dne záplat se objevuje modrá obrazovka při tisku: co s tím

Jiří Palyza 16.03.2021

Pravidelnými »Patch Days« Microsoft reaguje na řadu kritických bezpečnostních nedostatků, s nimiž se v poslední době potýkají jeho produkty. Aktualizace ale nejsou bezchybné: při tisku se mohou objevit modré obrazovky. Lze zjistit, zda je ovlivněna i vaše tiskárna a existuje řešení.

Prostřednictvím služby Windows Update nabízí Microsoft v těchto dnech bezpečnostní záplaty, které uzavírají celkem 89 bezpečnostních mezer. Týkají se produktů Azure, Edge, Exchange Serveru, Internet Exploreru, Office, SharePoint Serveru a Visual Studia.

Sám Microsoft klasifikoval 14 z nich jako kritických. Dále také přetrvává speciální riziko ohrožení kvůli známé bezpečnostní díře poštovního serveru Exchange. Microsoft už pro ni zveřejnil nouzovou opravu.

Problémy s tiskem po březnových záplatách

update

Nejnovější Windows Update vede v některých případech k modrým obrazovkám při tisku. | Zdroj: Windows 10/OpenClipart-Vectors/Pixabay

Špatnou zprávou je, že aktualizace uvolňované v rámci PatchDay často bývají spouštěčem jiných otravných chyb. Od neúspěšných instalací, přes pády do modrých obrazovek až po nekonečné bootovací smyčky.

Aktuálně se objevují problémy s tiskárnou, které mohou vyvolat modré obrazovky s chybou »APC_INDEX_MISMATCH«. K tomu dochází u některých uživatelů, když odesílají tiskové úlohy z různých programů. Microsoft v současné době prověřuje hlášení o problémech, které odeslali uživatelé tiskáren Kyocera a Ricoh.

Zjištění a řešení problémů s tiskárnou

printmanagement

Dá se předem zkontrolovat, zda aktualizace způsobí ve vašem systému problémy. | Zdroj: Windows 10/Správa tisku

Microsoft se více zaměřil na zjištěné problémy při tisku a došel k závěru, že jsou ovlivněny pouze určité typy ovladačů tiskárny. Pokud jste aktualizace z březnového Patch Day ještě neinstalovali, můžete si předem zkontrolovat, zda problémy mohou ovlivnit i váš systém. Kombinací [Windows]+[R] otevřete okno »Spustit« a zde zadejte »printmanagement.msc«. Pokus se vám zobrazí chybová hláška, je potřeba jít do »Nastavení«, zde zvolit »Aplikace/Aplikace a funkce« a kliknout na odkaz »Volitelné součásti«. Položkou »Přidat součást« si doinstalujete komponentu »Konzola pro správu tisku«.

Nyní už můžete spustit »printmanagement.msc« a v něm pokračovat na »Tiskové servery«. Kliknete na název vašeho počítače a dále na položku »Tiskárny«. Ve sloupci označeném »Typ ovladače« dávejte pozor na ovladače označené »Typ 3«. Tyto aktuálně způsobují problémy. Ovladače typu 4 nejsou ovlivněny.

Všem dotčeným uživatelům Microsoft nabízí řešení. Co přesně je třeba udělat vysvětluje ve videu. Popisuje zde, jak lze použít příkaz »rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /Xg /n« k dotazu na atributy vaší tiskárny a jejich úpravě.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud