Přejít k hlavnímu obsahu
Tipy a triky

Praktický e-mailový trik: jak získat více adres z jediné a lépe filtrovat příchozí poštu

Jiří Palyza 21.09.2022

K online nákupu nebo rezervaci služby obvykle potřebujete e-mailovou adresu. Mnoho uživatelů se ale ve strachu ze spamu zdráhá uvést svůj hlavní e-mail a zakládá účty na freemailových službách. Snadno se tak ztratí kontrola a vede to k obnovám zapomenutého hesla nebo chaosu s doručováním různých ověření.

Kapitoly článku

Pomocí jednoduchého triku se to ale dá lehce vyřešit a používat prakticky nekonečný počet e-mailových adres s jedním účtem. Jak tedy hacknout vlastní e-mail a lépe filtrovat vlastní poštu?

Je úplně jedno, zda jde o Google, Instagram nebo některý z online obchodů: pokud v dnešní době aktivně využíváte možností internetu, neobejdete se bez platné e-mailové adresy.

S velkým počtem registrací, účtů a profilů ale často přichází i záplava nevyžádané pošty, která může vaší schránku zaplavit a vytvořit v ní nevyžádaný chaos. Mnoho uživatelů proto používá různé e-mailové adresy: jednu hlavní pro komunikaci a další pro různé registrace na online obchodech a jiných online službách.

Dá se ale využít jeden praktický trik, který můžete použít k šikovnému uspořádání své hlavní e-mailové adresy místo toho, abyste museli přepínat mezi několika e-mailovými adresami, nebo je sdružovali v jediném klientu.

Stačí využít jedinou e-mailovou adresu s drobným rozšířením

Pokud si chcete ke své základní e-mailové adrese přidat další, stačí před znak »@« v e-mailové adrese doplnit příponu »+cokoliv«. Místo zástupného výrazu »cokoliv« můžete použít různá klíčová slova, která vám mohou napovědět, k čemu jste tuto adresu použili.

V praxi to může vypadat následovně:

Příklad 1:
– hlavní e-mailová adresa: [email protected]
– e-mailová adresa s příponou: [email protected]

Příklad 2:
– hlavní e-mailová adresa: [email protected]
– e-mailová adresa s příponou: [email protected]

Pomocí inteligentních filtrů pak můžete maily s určitými klíčovými slovy v předmětu nebo zadanými odesílateli přesunout do složky spamu, nebo do jiné složky podle vašeho výběru. Tak lze jednoduše odfiltrovat důležitou komunikaci například od marketingových sdělení, aniž byste museli zakládat různé emailové účty.

Pokud se hlásíte k odběru newsletterů, můžete například použít klíčovou příponu »+newsletter« a pak si je v inboxu snadno a rychle vyfiltrovat pěkně pospolu. Nebo použít příponu »+fakturace« pro zadávání e-mailu pro zasílání elektronických faktur, a pak si podobně filtrovat všechna vyúčtování.

Důležité je, že e-maily posílané na rozšířenou adresu vám dorazí do stejné schránky, jako e-maily posílané na základní adresu. Tento trik ale nemusí fungovat u všech poskytovatelů. Minimálně to ale funguje se službami Gmail a Office365, a to i v případě, pokud máte na těchto platformách e-maily s vlastním doménovým jménem, například »[email protected]«, »[email protected]«. Pokud byste měli pochybnosti, abyste nepřišli o důležitou komunikaci, je dobré vše raději otestovat předem.

Zdroj: Lifewire


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud