Menu
CHIP Speedtest

Utlumení reklamy na Amazonu

21.03.2012 06:00 | Redakce Chip
Zpočátku vám oznámení o nových cédéčkách ještě připadala jako docela milá pozornost, mezitím jste však pravidelně bombardováni reklamami na nejrůznější produkty, které vás často vůbec nezajímají.

Amazon protokoluje nejen nákupy a produkty vložené na seznam přání, nýbrž celý průběh toho, co jste prohlíželi a hledali. Z těchto dat vznikají personalizovaná doporučení, kterých časem sice stále přibývá, přitom ale nejsou bezpodmínečně příhodnější.

Kdo například odebral CD Lady Gaga, mohl by mít zájem i o následující album. Pokud jste si ovšem při procházení nabídky příležitostně prohlédli disk plný hitů, nejste proto nutně ještě fanoušek šlágrů. A kdo si například koupil pračku, bude tím snad na nějakou dobu saturován a nebude mít zájem každých pár týdnů kupovat novou pračku. Chcete‑li dostávat doporučení účelně zacílená, v účtu Amazonu odstraňte všechny záležitosti, na které nadále nemá být brán zřetel. Přihlaste se tedy na stránku Amazonu a přejděte vpravo nahoře na odkaz »Your Account«. Dole v oblasti »Personalization« jsou vpravo uvedeny všechny odkazy pro personalizaci. Klikněte na »Your Advertising Preferences«. V následném dialogu změňte volbu na »Do Not Personalize Ads from Amazonfor this internet browser« a nechte ji uložit tlačítkem »Submit«. Tato doporučení zůstanou přesto zachována.

Nyní v účtu pokračujte odkazem »View and edit your browsing history«. Zde najdete naposledy navštívené stránky a ve stručnosti realizované vyhledávací požadavky. Pro každou položku lze zvolit možnost »Delete this item«, čímž se ze seznamu vymaže. Často je lepší celý průběh na levé stránce příkazem »Delete all items« kompletně vymazat. Navíc můžete níže kliknout na odkaz »Turn off your browsing history«a tím vypnout zaznamenávání vašeho surfování. Osobní doporučení budete nicméně dostávat na základě svých nákupů a seznamu přání. Teď byste tedy v oblasti účtu ještě měli přejít na odkaz »Improve Your Recommendations«. Zkontrolujte seznam nakoupených produktů a pro všechny nadále nezajímavé produkty, jako třeba zmíněnou pračku, zvolte vpravo možnost »Don´t use for recommendations«.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání