Po krátkém nastavení pravidel dokáže Windows Live Mail automatický třídit poštu do určených složek. Bezpečně tak oddělí například pracovní e-maily od nabídek internetových obchodů.
VYTVOŘENÍ SLOŽEK: Ještě před nastavením filtrů je potřeba vytvořit složky, do kterých budou e-maily tříděny. Na pásu karet proto klikněte na »Složky« a poté na »Nová složka«. V dialogu zadejte název složky, vyberte účet, případně jeho podadresář, ve kterém chcete složku vytvořit, a potvrďte kliknutím na »OK«. Stejným postupem si podle potřeby vytvořte i další složky pro ostatní kategorie.
NASTAVENÍ PRAVIDEL: Pokud máte složky nachystány, na kartě »Složky« klikněte na »Pravidla pro zprávy«. Z nabídky podmínek vyberte pomocí zatržítka jedno nebo i více kritérií, podle kterých chcete e-maily vyčlenit. Tím nejběžnějším bývá e-mailová adresa odesílatele (volba »Kde řádek Od obsahuje uživatele«), zvolit však můžete také další kritéria – velikost, důležitost apod. Většinu zvolených podmínek je potřeba dále nastavit. Za tím účelem klikněte v poli pro upřesnění podmínky na podtržená slova a zadejte potřebné informace či hodnoty. V případě třídění e-mailů podle odesílatele tedy například zadejte jejich e-mailové adresy.
Z nabídky akcí nakonec vyberte úkon, který bude při splnění podmínek s doručeným e-mailem vykonán, a opět kliknutím na podtržená slova volbu upřesněte. Pro přesun e-mailu do zvláštní složky tedy například vyberte požadovanou složku a potvrďte kliknutím na »OK«.
Pro dokončení nastavení pravidla klikněte na »Uložit pravidlo« a přehledové okno potvrďte »OK«.
UPOZORNĚNÍ: Pravidla nelze nastavit pro účty s přístupem přes IMAP nebo HTTP, jako je například Hotmail.