V jednom z minulých čísel Chipu jsme vám nabídli exkluzivní pohled do zákulisí reklamních gigantů a jejich honby za informacemi. Vzhledem k tomu, že zisky z internetové reklamy překonávají hranici deseti miliard dolarů, se v žádném případě nedá čekat, že by tyto firmy se špehováním přestaly. Naopak – už při vývoji Internet Exploreru označeného číslem 9 se Microsoft rozhodl do něj integrovat funkci „Do Not Track“, která umožňuje uživateli prostřednictvím HTTP hlavičky dát webovým stránkám jasný signál, že si nepřeje být sledován. Ve verzi 10 Microsoft nastavil tuto funkci implicitně zapnutou, proti čemuž začala protestovat celá řada reklamních firem a portál Yahoo na rovinu prohlásil, že toto přání uživatelů respektovat nebude. Informace o uživatelích jsou zkrátka příliš cenným zbožím a internetové čmuchaly jen tak něco nezastaví. Je tedy na samotných surfařích, aby si problém vyřešili „po svém“.
Podrobnější informace najdete v článku v Chipu 6/2013.
Na Chip DVD najdete plnou verzi programu CyberGhost!