Menu
CHIP Speedtest

Češi se na Facebooku přikrášlují

23.08.2012 08:25 | Redakce Chip
Podle průzkumu společnosti Intel se Češi ve svých profilech na sociálních sítích dělají atraktivnějšími, než ve skutečnosti jsou.

Mezinárodního průzkumu UltraYou se zúčastnilo bezmála 4 500 respondentů z devíti různých zemí, včetně více než 500 uživatelů sociálních sítí z České republiky. Výsledky potvrdily, že nejen Češi přikrášlují své profily a stylizují se do vytouženého ideálu. Snaží se tím ohromit, šokovat, nebo prostě jen zaujmout své publikum v síti a najít si nové přátele. Manipulaci se svým profilem s cílem zvýšit vlastní atraktivitu pro ostatní lidi přiznalo celkově 59 % mužů a 56 % žen.

Ženy se nejčastěji chtějí přiblížit ideálu volbou co možná nejlichotivějších fotografií, zatímco muži na fotkách rádi vypadají provokativně a zábavně. Fotografiemi s kamarády, domácími mazlíčky, známými osobnostmi nebo snímky z provádění adrenalinových sportů a dalších cool činností se snaží zaujmout každý třetí účastník průzkumu. Čtvrtina respondentů se navíc ráda chlubí psaním příspěvků ze zajímavých míst.

Až 46 % Čechů se chce svému vylepšenému profilu podobat i ve skutečnosti. Češi jsou proto ochotni například více číst a sportovat, ale také zahlcují svůj profil stále více fotkami z dovolených a usilují o pořízení snímků se známými osobnostmi.

Účel manipulace s profily na sociálních sítích se podle kultury liší. Zatímco Evropané chtějí vypadat zábavně a provokativně, uživatelé z Egypta a Spojených arabských emirátů usilují o to, aby působili především inteligentně. Zábavnost a provokativnosti vyzdvihují zejména uživatelé ve věkových skupinách 45+ a 55+.

Plných 89 % účastníků průzkumu si myslí, že by rodiče měli své děti více poučovat o online etiketě, a 91 % respondentů se domnívá, že stále existují témata, která by neměla být v sociálních sítích diskutována.

Zdroj: Svět-hostingu.cz

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání