Menu

Okrádáme sami sebe

14.11.2011 11:04 | Redakce Chip
Okrádáme sami sebe
Zloději sami potvrzují, že před vstupem do cizího objektu monitorují Facebook, Twitter a Foursquare.

Umístění informací na sociální sítí, že jste právě na dovolené, nebo mimo domov lze přirovnat k pozvání zloděje předními dveřmi do vašeho domu. Nedávna studie ukazuje, jak útočníci využívají internet při plánování svých cílů.

Zloději, podle výzkumu společnosti Credit Sesame, kontrolují pravidelně statusy svých potenciálních obětí na stránkách sociálních sítí. Například, pokud na Facebooku najdete aktuální fotografie z dovolené, a porovnáte je s informacemi na Twitteru zjistíte, že majitelé jsou daleko od domova, a to znamená jen jedno: máte ZELENOU pro …

Provedený výzkum ukázal, že 15 procent Američanů využívá sociální média k informacím typu: právě jsem vyšel z domu, zatímco 35 procent Američanů ve věku 18 až 34 let informuje pomocí Twitteru, kde se v současné době nacházejí.

Další výhodu nabízí Google Street View: 74 procent bývalých zlodějů v rozhovoru přiznalo, že použili Street View předtím, než šli k někomu domu spáchat trestný čin.

Vše není jako ve filmu! Zloději v dnešní době ne vždy pracují pod rouškou tmy. Credit Sesame oznámila, že v roce 2010 až 38,1 procenta zlodějů se objevilo v průběhu dne, ale jen 20,5 procenta přišlo krást v noci. Průměrná hodnota odcizených věcí při vloupání během dne činila 2.158 dolarů.

Naštěstí existují způsoby, jak se bezpečně pohybovat na své oblíbené sociální síti, aniž by vzniklo bezprostřední nebezpečí vloupání „do  domu“.

  1. Ujistěte se, že na Facebooku a Twitteru máte nastavenou ochranu osobních údajů tak, aby váš profil mohl navštívit jen opravdový přítel a ne zloděj.
  2. Nepřidávejte přátele, pokud je neznáte.
  3. Neaktualizujte svůj stav kdykoliv, když jste mimo bydliště, nebo pryč z města. V případě potřeby, že chcete sdílet fotografie z dovolené, to raději udělejte, až se dostanete domů.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání