Menu
CHIP Speedtest

Vstávání s internetem

30.01.2012 06:03 | Redakce Chip
Vstávání s internetem
Výzkumníci z Ericsson ConsumerLab pokládali účastníkům svého aktuálního průzkumu v USA, Evropě a Asii jednoduchou otázku: „Které věci se po probuzení dotknete jako první?“.

Fakt, že funkci buzení dnes zastávají namísto budíků mobilní telefony, jistě není tak zajímavý, jako zjištění, že jejich majitelé mají již v posteli nutkání zjistit, co se děje nového na internetu.

Podle průzkumu Ericsson ConsumerLab se dnes až 20 % majitelů smartphonů přihlašuje k Facebooku dříve, než vstane z postele. Například v Hongkongu se ihned po probuzení připojí k sociálním sítím asi 14 % uživatelů, 9 % začne chatovat s přáteli, dalších 15 % ihned zkontroluje e-maily a každý desátý začne surfovat na internetu.

Evropané oproti tomu spoléhají spíše na SMS – ráno v posteli se bez nich neobejde 10 % obyvatel severní Evropy a ještě více komunikativní jsou hned po probuzení Jihoevropané (17 %).

Asi 2 % uživatelů smartphonů navíc přiznávají, že ráno v posteli využívají ve svém mobilu GPS a mapy. Většinou se ovšem nesnaží zjistit, kde se vlastně probudili, ale plánují si pracovní pochůzky a návštěvy.

Online hned po probuzení

Souhrnné výsledky průzkumu mezi majiteli smartphonů po celém světě ukazují, že více než 44 % z nich se pohybuje na internetu dříve, než ráno vstanou z postele. Od chvíle probuzení poměr využití telefonu připojeného k internetu narůstá – s vrcholy během dopravních špiček a v době oběda. Chytré telefony si mohou trochu odpočinout až při večeři.

Ericsson výkum budíku

Způsob využití připojení k internetu a dalších funkcí chytrých mobilních telefonů se celosvětově poměrně výrazně liší. Zatímco v USA dominuje během cesty do práce (samozřejmě autem) využití GPS a online map, ve Švédsku, zemi s největším podílem lidí dojíždějících do práce MHD, převažuje zábava na Facebooku a hraní online her.

Během oběda se pak Američané neobejdou bez Facebooku, Evropané posílají SMS a Asiaté chatují.

Internet = aplikace

Průzkum Ericsson ConsumerLab jasně ukazuje, jak moc se stírá rozdíl mezi online a offline světem. Zatímco dříve využívali lidé internet na předem určených místech (doma, v práci, ve škole…), dnes patří trvalé připojení k síti prostřednictvím mobilu či tabletu k naprosté samozřejmosti.

Mění se navíc i styl pohybu na síti. V případě smartphonů a tabletů uživatelé stále více ztotožňují internetové služby s konkrétní aplikací, jako je klient pro Facebook, aplikace na předpověď počasí, internetové bankovnictví ad. Tomuto vývoji se proto budou muset přizpůsobit i poskytovatelé internetových služeb.

Kromě budíků vytlačují smartphony z nočních stolků i knihy – 50 % jejich majitelů usíná během nočního surfování po internetu.

Zdroj: Svět-hostingu.cz

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání