Menu

WebOS skončit nemusí

19.08.2011 11:55 | Redakce Chip
WebOS skončit nemusí
Hledá se zájemce o licenci.

HP TouchPady si nezískaly oblibu ani u tvůrců systému WebOS. HP TouchPad je v podstatě dva roky staré zařízení — vyvinuté ještě před převzetím společnosti Palm (jejíž mobilní systém se pak přejmenoval na WebOS). TouchPad je pomalý a vývojáře WebOS omezoval. Když verzi WebOS přepsanou pro applovský obvod A5 nainstalovali zkušebně na iPad 2, běžela na něm prý více než dvakrát rychleji.

Tým WebOS byl přesvědčen o tom, že pracuje na zdařilém mobilním systému, který by mohl být lepší než iOS, o Androidu nemluvě. Jen to chtělo pořádný hardware. Včerejší ohlášení představenstva je zaskočilo. Zaskočilo ostatně takřka všechny v HP, kromě špiček úplně nejvyšších. Tvůrci WebOS doufali, že vše bude dobré, až bude mít HP výkonnější generaci tabletů. O licencování WebOS jiným výrobcům se však také uvažovalo.

To zůstává stále ve hře. Očekává se, že zejména Samsung by mohl být otevřený příležitosti pojistit se proti možnosti, že by Google začal příliš nadržovat Motorole.

HP TouchPady se prodávaly mimořádně špatně. Nejkřiklavější je příklad amerického řetězce Best Buy. Ten si nechal od HP doručit 270 000 TouchPadů. Prodal jich však dosud jen na 25 000. Best Buy za zbylé nechce HP ani zaplatit a naopak je chce vrátit. Podobně je tomu u jiných velkých amerických prodejců.

Navzdory brzkým slevám, anebo možná pro ně — někteří prodejci se domnívají, že zlevnění tabletu o sto dolarů jen měsíc po jeho uvedení podnítilo zákazníky ještě vyčkat. Nyní se však stovky tisíc TouchPadů ve skladech staly přes noc takřka neprodejnými. Podle posledních zpráv se jejich výroba zastaví však až ve čtvrtletí čtvrtém.

Nad počínáním HP lze kroutit hlavou. Anebo je porovnat s Applem. Apple je ojedinělý příklad společnosti vedené člověkem s vizí. Steve Jobs neuvádí na trh výrobky, kterým nevěří po všech stránkách. HP nám ukazuje, jak se s miliardami dolarů zachází v akciovkách obvyklejších.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání