Menu

Třetina Čechů si při online platbách nedává pozor

04.12.2014 18:47 | Karel Kovar + Přidat komentář
Třetina Čechů si při online platbách nedává pozor

Třetina Čechů si při online platbách nedává pozor | foto: CHIP

Nakupování na internetu patří v současnosti mezi běžné činnosti. On-line práce s financemi ale stále celá řada uživatelů podcenňuje. Patříte mezi ně?

Více než třetina českých uživatelů, konkrétně 35 %, nevěnuje pozornost zabezpečení během online peněžních transakcí. Ukázal to průzkum Kaspersky Lab a B2B International mezi více než jedenácti tisíci uživateli ve 23 zemích včetně Česka. Na této mapě můžetr vidět, kde průzkum probíhal.

2015-01-pruzkumkasp-nahled

Kybernetičtí zločinci se zajímají nejen o čísla platebních karet, ale i o přihlašovací údaje do online bankovnictví a e-plateb. Téměř každý třetí český uživatel (28 %) z řad respondentů průzkumu nepodniká žádné kroky k ochraně hesel a 16 % dotázaných z Česka si myslí, že kybernetický zločin, při němž jim někdo ukradne peníze, je vzácný a „jim se to stát nemůže“.  19 % dotázaných Čechů uchovává finanční data na zařízeních připojených k internetu. To by samo o sobě rizikové nebylo, kdyby na nich měli potřebná zabezpečení. Nicméně jen 53 % chytrých telefonů s Androidem má v ČR dle průzkumu nainstalovaný nějaký bezpečnostní program. Navíc 36 % chytrých telefonů a polovina tabletů s Androidem uživatelů v ČR nemá ani základní ochranu, například heslo k odemčení zařízení. Uživatelé přitom na kybernetický zločin často narážejí. V posledních 12 měsících 16 % respondentů průzkumu v Česku dostalo podezřelý e-mail tvrdící, že je z banky, a požadující hesla a další údaje. 9 % dotázaných bylo přesměrováno na stránky, na nichž měli zadat údaje ke svým účtům online plateb.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení