Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

2,5 miliardy dolarů na jednu kartu: Co chystá Netflix

Josef Mika 27.04.2023

Netflix je momentálně jedním z největších producentů filmů a seriálů na světě. Disponuje obrovským rozpočtem na nové projekty, přesto ale vybírá pečlivě. O to zajímavější je sledovat, kam půjde většina jeho peněz.

Kapitoly článku

Zatímco růst počtu uživatelů Netflixu v Severní Americe a Evropě silně vázne, jeho asijsko-pacifická část zažívá největší úspěchy ve své historii a mezinárodní koncern nedávno odhalil, že 80 % jeho nových uživatelů pochází právě z tohoto regionu. Není tedy divu, že se CEO Netflixu Ted Sarandos a jihokorejský prezident Yoon Suk-yeol během své šestidenní cesty po USA ve Washingtonu sešli na kávě nebo možná sodžu.

Mezinárodní mediální gigant dosáhl svého vrcholu zejména během pandemie coronaviru, ale od ukončení lockdownů a s rostoucí nabídkou ostatních streamovacích služeb zájem o Netflix strmě klesá. Nový generální ředitel a filmový producent Ted Sarandos to chce do budoucna změnit. O to víc právě teď, když spoluzakladatel a spolupředseda představenstva Reed Hastings na začátku tohoto roku odstoupil.

Setkání s jihokorejským prezidentem

boliviainteligente-9ar-drkvdxa-unsplash

Netflix hodlá invetovat hodně peněz, aby jeho úspěchy v jihovýchodní Asii pokračovaly. Zdroj: Unsplash/BoliviaInteligente

Nejpozději po jednání s jihokorejským prezidentem Yoon Suk-yeolem 24. dubna ve Washingtonu je směr Netflixu jasný: vydává se plnou parou vpřed na východoasijský trh. Podle CNN chce Netflix v příštích čtyřech letech investovat 2,5 miliardy dolarů do korejských seriálů, filmů a scénářů. To je dvakrát více než v uplynulých sedmi letech a důvod je celkem jednoduchý. Příběhy natočené v Koreji slaví na Netflixu velké komerční úspěchy a patří k nejoblíbenější produkci vůbec.

V první řadě je to přelomový thrillerový seriál Hra o oliheň (Squid Game) jihokorejského režiséra Hwang Dong-hyuka, kterému se v září 2021 podařilo na Netflixu překonat hranici 100 milionů zhlédnutí jen za prvních 28 dní. Stalo se toho ale víc. Pozornost diváků po celém světě se náhle přesunula do regionu jihovýchodní Asie. Následovaly další populární seriály z Jižní Koreje, například Sláva (The Glory), Physical: 100 statečných, All of Us Are Dead nebo Výjimečná právnička U Jung-u (Extraordinary Attorney Woo). Takzvaná K-dramata, tedy seriály z Jižní Koreje, dobývají svět, a to i proto, že, jak uznal i Ted Sarandos, „ztělesňují globální kulturní duch“. Na závěr dodal: „Máme velkou důvěru v to, že korejský tvůrčí průmysl bude i nadále vyprávět skvělé příběhy.“

Zdroj: CNN


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud