Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Alza.cz roste a roste: loni prodala přes 37 milionů kusů zboží

Josef Mika 28.01.2020

Taky jste loni na největším českém e-shopu něco nakoupili? Pak jste jedním ze 4 milionů jejich zákazníků. A přidali jste mu něco k celkovému loňskému obratu ve výši 29,3 miliard korun (bez DPH).

Alzu zná dávno každý, kdo se zajímá o digitální technologie, v posledních letech se ale její působnost rozrostla do mnoha dalších segmentů a taky na další trhy. Kromě České republiky působí úspěšně na Slovensku a v Maďarsku. Rekordní rok 2019 ji přinesl celkem 12,3 milionů objednávek, zhruba 15% růst v Česku a na Slovensku a 69% navýšení tržeb v Maďarsku. V současnosti má 2100 zaměstnanců s průměrným věkem pod 30 let. Alza ale kromě těchto čísel zveřejnila i další zajímavé statistiky.

Co se prodává nejvíc

V roce 2019 pokořily některé segmenty v Alze hranici obratu dvou miliard korun. Jednalo se o notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patřily  televize, počítačové komponenty a audio-video. TOP 3 nejprodávanější produkty v počtu kusů za rok 2019 byly: dárkový poukaz Alza.cz za 500 Kč, fitness náramek Xiaomi Mi Band 4​ a kancelářský balík MS Office 365 pro jednotlivce. K miliardovému obratu se přiblížily také oddělení drogerie, hobby a zahrada, sport a nositelná elektronika.

A víte, jaké zboží se obecně nejvíc prodává on-line? Jsou to monitory – přes e-shopy se jich prodá 62 %. Následují sluchátka (56 %), notebooky (55 %) a překvapivě malé domácí spotřebiče (54 %). Z reproduktorů se on-line prodá zhruba každý druhý, u mobilních telefonů je tento podíl 46 %.

Jak platíme

Celkem 56 % plateb bylo v Alze loni uskutečněno kartou, a to buď on-line rovnou při objednávce nebo v platebních terminálech na pobočkách či AlzaBoxech. Podíl tohoto způsobu plateb rok od roku roste, hlavně na úkor placení hotovostí. Naproti tomu podíl nákupů s dobírkou zůstává.

Trvale roste i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez navýšení) se meziročně téměř ztrojnásobil. Průměrná cena zakoupeného zboží přitom byla 11 000 Kč.

Alza loni začlenila i nové platební metody ApplePay (jaro 2019) a GooglePay (podzim 2019). Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku tak přijala přes tyto platební metody skoro 60 tisíc plateb v hodnotě 127 milionů korun.

Největší český e-shop postupně přechází na platební řešení od společnosti Adyen, která poskytuje služby i firmám jako Spotify nebo Uber.

Kdy a odkud nakupujeme

Nejsilnějším nákupním dnem bylo předvánoční pondělí 16. 12. 2019, kdy denní obrat vystoupal na 263 milionů korun. 55 % návštěv webových stránek šlo z mobilních zařízení. Pobočky Alzy za rok 2019 navštívilo 7,5 milionů zákazníků.

Rekordní denní návštěvu na webech Alzy zaznamenali 29. Listopadu, na „pravý“ černý pátek – bylo to 1 550 000 návštěv.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud