Menu

reklama

Časopis Chip

Oskenovaní zákazníci

Oskenovaní zákazníci

Sledování je dnes už běžnou součástí fungování velkých supermarketů.

To, co je na internetu běžné už dávno, zkouší na svých zákaznících také off-line obchody – sledování na každém kroku. Je to ale vůbec legální?

Pokud se vám reklamní plakát začne při nakupování dívat přes rameno, cenovky vám uvádějí ceny na míru a pokladna už zná vaše křestní jméno, pak jste se nejspíše ocitli v centru moderních nákupů, protože v současné době tyto postupy testuje řada obchodních řetězců. Se sledováním v prodejnách se off-line obchod snaží přiblížit možnostem analýzy on-line platforem. To však nelze provádět bez technického sledování klientely.

V článku v listopadovém Chipu popisujeme využívané sledovací technologie. V zásadě se v evropském maloobchodním průmyslu používají čtyři metody pro sledování v obchodech. Všechny jsou ale svým způsobem kontroverzní, protože jsou obvykle navrženy tak, aby si zákazníci ani neuvědomovali, že jsou sledováni a jejich data shromažďována.  Chcete se o této problematice dozvědět více? Přečtěte si listopadový Chip. Je v prodeji od 20. října.

728pecotc-branding

Počítání zákazníků: Skener Scanmarketing využívá pro analýzu cest návštěvníků obchodů termovizní kameru.

Tento a další zajímavé články můžete číst hned

Navíc získáte řadu užitečných plných verzí softwaru

Kupte si jednotlivá vydání Chipu nebo výhodné předplatné.
Nákup Chipu
Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání