Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Google: Pomáháme Česku růst

Josef Mika 14.04.2016

Pouze necelá čtvrtina z nás má digitální dovednosti potřebné pro podnikání nebo rozvoj kariéry. Bez nich bude jen stěží pokračovat digitální transformace Česka a zvyšování konkurenceschopnosti v rámci EU.

Český Google se v rámci dlouhodobé iniciativy „Pomáháme Česku růst“ letos zaměří na posílení digitálních dovedností. Představil rozsáhlý vzdělávací program zdarma pod názvem Digitální garáž. Jeho hlavním pilířem je samovzdělávací online platforma digitalnigaraz.cz. Digitální garáž do konce roku navíc nabídne i desítky školení formou přednášek ve spolupráci s partnery. Program pořádá český Google ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR, Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP) a Vysokou školou ekonomickou v Praze, a pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí.

Cílem iniciativy „Pomáháme Česku růst“ je pomoct Čechům uspět díky internetu a inspirovat je, jak mohou prostřednictvím dostupných online nástrojů začít podnikat, rozvíjet firmu, exportovat, vyvíjet služby a vytvářet a sdílet vlastní obsah. Letos se Google zaměří na posílení digitálních dovedností v tzv. Digitální garáži, která cílí na studenty nebo podnikatele, kteří mají zájem získat nebo zdokonalit své digitální dovednosti. Google iniciativu doplní specializovanými workshopy pro exportéry a ženy podnikatelky.

Online platforma Digitální garáž, s novým lokálním obsahem, nabízí bezplatné kurzy na míru pro začátečníky i pokročilejší uživatele internetových nástrojů, a to bez ohledu na profesi nebo oblast podnikání. Platforma obsahuje edukační videa a kvízy, jejichž a úroveň náročnosti témat se přizpůsobí každému účastníkovi. Ti se mohou dozvědět více o tom, jak vytvořit webovou stránku, jak na základy digitálního marketingu přes internetový export až po využívání pokročilejších analytických nástrojů či optimalizaci webové stránky pro vyhledávače.

Digitální dovednosti v ČR

Česko je na tom dobře, pokud jde o základní digitální dovednosti - ty si osvojily až dvě třetiny lidí. Aby ale lidé dokázali sami rozvíjet svůj byznys nebo kariéru, potřebují tzv. pokročilejší digitální dovednosti. Ty má však pouze necelá čtvrtina Čechů. Česko v této kategorii obsadilo až 21. příčku z 28 evropských zemí (Eurostat).

Více než 80 % malých a středních podniků (MaSP) souhlasí, že pro firmy je v dnešní době důležité být na internetu. Přesto polovina firem (49 %) online marketingovou strategii neplánuje. Jedním z důvodů je, že pro více než dvě třetiny z nich (62 %) není lehké získat komplexní přehled o online marketingu.

Nejčastějšími bariérami rozvoje digitálních dovedností u českých MaSP jsou nedostatek času na delší školení (67 %) a nenalezení relevantních či dostupných zdrojů informací: webových stránek s uspořádanými informacemi (56 %), úspěšných případových studií o lokálních firmách (47 %) nebo vzdělávacích programů zdarma (38 %).


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud