Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Hrajte a vyhrávejte v muzeu

redakce 21.05.2015

Zastavit se u muzejního exponátu, načerpat o něm informace či si zahrát vědomostní hru a získat cenu. Tuto novinku připravilo pro své návštěvníky Technické muzeum v Brně od jedenácté muzejní noci konané 16. května 2015.

Smartphone, výdobytek moderní technologie a v současné době neocenitelný pomocník lidí, značně změnil způsob, jakým se dostáváme k informacím. V České republice bude dle odhadů již koncem tohoto roku penetrace chytrých telefonů na úrovni 60 %. Za razantním růstem stojí nové technologické aplikace a služby, které dávají jejich uživatelům zcela nové možnosti.

Technické muzeum v Brně jde s dobou. Spojilo se s brněnskou firmou Neogenia a jako první muzeum v České republice vytvořilo projekt, při kterém zapojilo do akce tzv. proximity marketing. Ten staví na obrovském potenciálu mobilních telefonů. Prostřednictvím technologie Bluetooth, aplikace Spothill a malých vysílačů, tzv. beaconů nebo spotů, které mohou být libovolně umístěné uvnitř budov nebo v ulicích měst, je možné s majitelem mobilního telefonu jednoduchým způsobem komunikovat.

Aplikaci Spothill (je dostupná jak pro platformu Android, tak pro iOS), která hru zprostředkovává, si lze stáhnout přímo v muzeu, a to díky bezplatnému wi-fi připojení na internet. Na návštěvu tak není nutné se předem připravovat. Návštěvníkovi muzea bude na displej smartphonu osmkrát doručena otázka, a to právě v momentě, kdy se nachází u některého z exponátů, který mu může s opovědí pomoci. Pokud budou navštívena všechna stanoviště a správně zodpovězeny všechny otázky, získá návštěvník volnou vstupenku, kterou může uplatnit při příští návštěvě muzea nebo na některé z externích památek Technického muzea Brna.

2015-06-muzeumbig-nahled


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud