Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Konec spalovacích motorů silné trojky automobilek? Jaké jsou další plány VW, Mercedesu a BMW

Jiří Palyza 22.04.2024
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Nové ekologické předpisy a zvyšující se snaha o udržitelnost vedou trojici německých automobilek k tomu, aby postupně opouštěly výrobu spalovacích motorů. Co se plánuje do budoucna a kdy vyjedou z jejich výrobních závodů poslední benzinové a dieselové modely?

V Evropě postupně mizí z nabídky výrobců automobilů mnoho verzí vznětových a šestiválcových motorů. Například Mercedes-Benz se do budoucna hodlá v jedné ze svých modelových řad zcela obejít bez dieselových a plug-in hybridních pohonných jednotek. Namísto toho se v kompaktní třídě budeme setkávat s plně elektrickými, případně benzinovými modely.

Bavorská automobilka také upravuje své portfolio a u své nové řady 5 se stále více zaměřuje na plug-in hybridy a elektrické varianty. Klasické šestiválcové modely plánuje do budoucna vyrábět pouze pro exportní trhy.

Důvodem změn je povinnost dodržovat přísnější emisní limity. Ale nejen to. Nová norma Euro 7 zahrnuje také specifikace pro opotřebování pneumatik a brzd, kterým se automobilky chtě nechtě musejí přizpůsobit.

Spalovací motory už dojíždějí: VW, Mercedes a další výrobci se zaměřují na změny
 

Detail na přední masku vozu VW
Koncern VW plánuje ukončit vývoj spalovacích motorů do roku 2026.
Zdroj: Val Vesa/Unsplash

Přestože poptávka po spalovacích motorech je v současnosti stále vysoká, trh s elektromobily zaznamenává spíš opačný trend. I přes to německé automobilky mají snahu minimalizovat nabídku motorizací. Pod tlakem jsou zejména modely s dieselovými motory, které ale mají zvlášť pro evropské zákazníky svoji přitažlivost, a tomu odpovídající význam.

V celém koncernu VW má být do roku 2026 ukončen vývoj spalovacích motorů a od roku 2033 koncern plánuje zcela ukončit prodej dieselových a benzinových pohonných jednotek.

Mercedes, BMW a VW také velmi bedlivě monitorují globální automobilový trh, protože vývoj v ostatních částech světa vně Evropy je méně předvídatelný. Zejména v USA by mohla pokračovat poptávka po výkonných spalovacích motorech, což ovlivní i exportní strategii německých prémiových výrobců.

Mohlo by vás zajímat

Zatímco nabídka spalovacích verzí v Evropě klesá a tento trend se ještě velmi pravděpodobně urychlí, portfolio pohonných jednotek vně evropského regionu by se mohlo rozšířit. A to například sloučením kapacit motoráren různých výrobců.

Budoucí souhra mezi vývojem legislativy a tržní poptávkou bude pro další orientaci německých tradičních výrobců automobilů rozhodující.

Zdroj: Handelsblatt


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud