Přejít k hlavnímu obsahu

Protihráčem umělá inteligence

Josef Mika 09.11.2023
Zdroj: Pixabay

V průběhu historie vývoje počítačových her, který intenzivně probíhá již od 70. let dvacátého století, se nasazená umělá inteligence protivníků neposunula příliš kupředu. Nyní se ale očekává příchod chytřejších a mnohem záludnějších soupeřů.

Chip 12/2023: Zatím se nejedná o přímé nasazení generativní AI, namísto toho se ve většině her využívá tzv. pathfinding. Jde o předepsané cesty určené vývojáři, po nichž se NPC pohybují. Hráči ji sice mohou pociťovat jako umělou inteligenci, avšak nejde o pravé strojové učení či generativní AI. Při pathfindingu jsou nasazeny algoritmy, které vypočítají optimální cestu mezi dvěma body. 

Tvůrci her musí jemně balancovat. Počítačové hry mají v první řadě bavit, takže by neměly být extrémně komplexním simulátorem reality. Kdyby například AI byla protivníkem ve válečných scénách, zábava ze hry by z velké části byla pryč.

A pro zachování zábavy z hraní ve světech obdařených generativní AI jsou navíc potřeba nové herní koncepty. Takové, které se dokážou nastavit na chování hráče.

Zajímá vás problematika her s nasazením AI? Více se dočtete v prosincovém Chipu, který je v prodeji už od poloviny listopadu.

Další témata Chipu 12/2023


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud