Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Sledování videa v mobilech zažívá boom

redakce 29.08.2013

Nejnovější studie společnosti Ericsson, která se zaměřila na aktuální spotřebitelské trendy v TV oblasti, odhalila nové směry ve sledování televize.

Studie je postavena na výsledcích průzkumu, který byl realizován na vzorku 15.000 respondentů v 15 zemích světa. Hlavní zjištění:

  • 72 % uživatelů mobilního internetu sleduje TV a video na svých mobilních zařízeních alespoň jednou týdně
  • Stále více lidí využívá možnost pokračovat ve sledování online filmu po jeho přerušení i na jiných zařízeních
  • Již více než 40 % respondentů ve věku nad 60 let se na internetu dívá na on-demand obsah
  • Pro spotřebitele jsou možnosti výběru videa jedním z pěti nejdůležitějších aspektů při sledování

V pořadí již čtvrtá zpráva Ericsson ConsumerLab v TV oblasti zveřejnila, že 72 % spotřebitelů sleduje na svém mobilním zařízení online video alespoň jednou týdně, z nich 42 % i mimo domov. Ze studie vyplynulo, že tři čtvrtiny lidí jsou zvyklí pravidelně používat své mobilní zařízení během sledování televize. Kromě toho zpráva uvádí, že až 41% respondentů z věkové skupiny 65-69 let sleduje "streamované" on-demand videa alespoň jednou týdně.

Novinkou  je stále rozšířenější sledování jednoho videa, například filmu, na více zařízeních v různém čase. Spotřebitel se začne dívat na online video na jednom zařízení a dodívá se na jiném a to bez toho, aniž by musel hledat místo, kde bylo sledování přerušeno. Ericsson ConsumerLab hovoří o tomto fenoménu jako o "sledování v pohybu".

Anders Erlandsson, výzkumný pracovník Ericsson ConsumerLab, říká: "Když televizní průmysl začal mluvit o mobilní TV, převládal názor, že bude založena především na profesionálně zpracovaných krátkých videích. Došlo však k zajímavému obratu. Samozřejmě, lidé sledují i ​​krátká videa, ale vytvářejí je tak, že přeruší sledování filmů nebo jiných dlouhohrajících programů na jednom zařízení, aby je později shlédli na jiném místě a třeba i na jiném zařízení".

Více než polovina respondentů tvrdí, že jejich počítač a internetové připojení jsou nedílnou součástí jejich spotřebitelských návyků co se týče sledování TV a videa. Tyto nástroje dovolují divákům vybrat si a nakombinovat co, kdy a jak chtějí sledovat - podobně jako výběr jídla v restauraci. "Hledání prvního uživatelsky jednoduchého „à la carte řešení“, které pokrývá a spojuje zákaznické potřeby v oblasti TV a video, začalo. Spotřebitelé pasují možnost výběru ze široké nabídky za pátý nejdůležitější aspekt komfortu sledování," upozorňuje Erlandsson.

Všechny druhy multimediálních programů jsou důležité, žádný není u spotřebitelů favorizován na úkor jiných. "V minulosti jsme mohli pozorovat rapidní nárůst on-demand sledování. Nyní sledujeme jak se tento trend mírně zpomalil." Podle Erlandssona se však některé oblasti výrazně změnily. " Enormní je například nárůst mezi věkovými skupinami 55-59 let. Dnes je v této věkové kategorii až o 18 % více lidí, kteří týdně využívají on-demand video, stejně jak tomu bylo v roce 2011."

Zatím však podle Erlandssona ještě nepřišel čas rozloučit se s klasickým sledováním televize. "Klasická televize je pro zákazníky stále důležitá, nevidíme žádný propad v intenzitě a frekvenci jejího sledování. Patrné je to zejména u živých sportovních přenosů. Až 36% respondentů považuje jejich sledování za důležitou součást svých televizních návyků," uzavírá Erlandsson.

 

Zdroj: TZ Ericsson.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud