Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Vánoční dárky letos objednejte nejpozději 19. prosince

redakce 24.09.2014

Vánoční dárky letos na internetu objednávejte nejpozději 19. prosince – budete mít jistotu, že dorazí včas před Štědrým dnem.

Vyplývá to z průzkumu konzultační společnosti ACOMWARE, která odhaduje, že o letošních Vánocích počet objednávek v českých e-shopech poroste až o 25 %. 19. prosinec je podle oslovených odborníků, e-shopů a dopravců posledním dnem, který dává jistotu, že zboží objednané v českých e-shopech dorazí před Štědrým dnem. Ten letos připadá na středu. „Právě umístění Štědrého dne doprostřed pracovního týdne klade na logistiku e-shopů a schopnosti dopravců největší nároky. Zda zvládnou doručit zboží objednané například o víkendu před svátky, závisí na řadě faktorů včetně nevyzpytatelného počasí,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE.

Zajímavý je způsob, jakým zákazníci na internetu v souvislosti s vánočními svátky nakupují. „Z naší analýzy vyplývá, že zvýšený zájem zákazníků se projevuje již od začátku listopadu. Od tohoto týdne prodeje neustále rostou,“ vysvětluje Jan Penkala. Zatímco v minulých letech se počet objednávek o vánočních svátcích podle údajů společnosti ACOMWARE zvýšil meziročně o zhruba 30 % (2012), respektive o 15 % (2013), letos množství objednávek v internetových obchodech poroste o zhruba 25 %. „Konkrétní růst je závislý na dalších faktorech, které jsou individuální – například aktuální postavení obchodu nebo konkurenceschopnost jeho nabídky zboží. Některé e-shopy určitě porostou i o 50 % a více,“ dodává Jan Penkala.

2014-11-darky-nahled

Počet objednávek listopad – prosinec. Reálná data za roky 2011–2013, odhad pro Vánoce 2014.

Pro internetové obchody je důležitá také příprava. „Provozovatelé e-shopů by měli vánoční sezónu dávno řešit, ideální je začít s přípravami v létě,“ říká Jan Penkala. Klíčové pro obchody budou zejména poslední dva týdny před Štědrým dnem, které začínají pondělky 8., respektive 15. prosince. Obecně platí, že největší množství objednávek zákazníci uskuteční zhruba 7–10 dní před Štědrým dnem. Potvrzují to také údaje prodejců: pro internetový obchod Mall.cz byl loni nejsilnějším dnem 9. prosinec, druhým pak 16. prosinec. Alza.cz naopak uvádí, že nejvyšších prodejů dosahuje zhruba týden před Štědrým dnem.

Hlavní zjištění ACOMWARE:

-         Pokud chtějí mít zákazníci jistotu včasného doručení zboží, měli by objednat nejpozději 19. prosince.

-         Obecně platí, že zákazníci internetových obchodů více objednávají již od prvního listopadového týdne. Od té doby prodeje neustále rostou;

-         Pro české internetové obchody je generálkou tzv. Den dopravy zdarma. Loni proběhl ve dnech 12. a 13. listopadu. Počet objednávek dosahuje téměř stejných čísel jako poslední týden před Vánoci;

-         Den s nejvíce objednávkami je obecně kolem poloviny prosince – zhruba 9–10 dní před Štědrým dnem (platilo pro roky 2012 a 2013);

-         Prodej se o víkendech propadá přibližně na polovinu hodnoty pracovních dnů;

-         Ačkoliv e-shopy i dopravci slibují bezproblémové doručení zásilek objednaných kolem 18.-19. prosince, zákazníci tomuto nevěří a množství objednávek v těchto dnech již významně klesá.



Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud