Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Vyhledávácí impérium Googlu se drolí: světový výrobce telefonů zvažuje přechod k Bingu

Josef Mika 19.04.2023

Google bolestně zjišťuje, že jeho dlouhá éra neomezené nadvlády v internetovém vyhledávání je v ohrožení. Samsung se chce u svých telefonů Galaxy v budoucnu pravděpodobně spolehnout na vyhledávač Bing od Microsoftu. To by mohl být pro Google velký problém.

Kapitoly článku

Zařízení Samsung dosud ve výchozím nastavení používala vyhledávání Google, ale zdá se, že Samsung chce toto pravidlo změnit. Zda se to týká všech modelů, nebo pouze nových smartphonů, zatím není jasné.

The New York Times přišel s informací, že jihokorejský výrobce zvažuje používání vyhledávání Bing od společnosti Microsoft. A Google samozřejmě bije na poplach. Přišel by totiž o velký díl návštěvnosti v mobilním sektoru a samozřejmě o spoustu peněz díky související ztrátě příjmů z reklamy.

Samsung Galaxy: Bing místo Googlu v budoucnu jako standard?

Uživatelé budou mít samozřejmě stále možnost sami kdykoliv změnit vyhledávač a vrátit se ke Googlu, pokud si to přejí. Zkušenosti však ukazují, že to podobné změny provádí jen málo uživatelů. Většina zůstane u výchozího vyhledávání.

Deník New York Times přinesl velký článek, ve kterém podrobně popisuje "šok" a "paniku" společnosti Google, když Samsung nedávno přišel s nápadem přejít u svých chytrých telefonů z vyhledávání Google na Bing. Poté, co Bing byl po léta terčem vtipů, je nyní díky dohodě Microsoftu s OpenAI a integraci umělé inteligence ChatGPT považován za rostoucí hrozbu pro Google.

Velký byznys

1949977

Google nebo Bing? Nezáleží jen na kvalitě vyhledávání, ale i na penězích a obchodní strategii. Zdroj: StockUnlimited.com

Společnost Google každoročně platí miliardy za to, že je výchozím vyhledávačem v populárních produktech, dohody jsou formulovány jako "sdílení příjmů". Google údajně platí až 3,5 miliardy dolarů ročně za to, že je výchozím vyhledávačem v telefonech Samsung, zatímco Applu odvádí až 20 miliard dolarů ročně za to, že je výchozím vyhledávačem v systémech iOS a macOS.

Jde prostě o velké peníze (spíše než o výběr skutečně nejlepšího vyhledávače) a celá tato situace může být jen vyjednávací taktikou Samsungu. Googlu se poprvé po letech objevila skutečná hrozba v oblasti vyhledávání a Samsung by toho mohl využít k tomu, aby na Google zatlačil a vymohl si vyšší podíl na příjmech.

Historie se opakuje

Pokud by Samsung přešel na službu Bing, nebylo by to poprvé. V roce 2010 byly některé modely Galaxy S II dodávány s jediným vyhledávačem Bing a přejít zpět na Google nebylo vůbec snadné. Tehdy byl Bing nový a ambiciózní a snažil se porazit tržní podíl Googlu, ale po letech, kdy nezískal žádnou pozici, se podobné snahy vytratily. Až nyní se v souvislosti se zájmem o ChatGPT a jeho integraci do Bingu zdá, že se karta může začít obracet. Přesto má Microsoft před sebou ještě hodně dlouhou cestu: zatímco tržní podíl vyhledávače Google je celosvětově téměř 85 %, Bing si pro sebe urval méně než 9 %.

Zdroj: The New York Times, Ars Technica


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud