Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Whoops, špatná klávesa! Zaměstnanec Microsoftu omylem vymazal celou databázi

Josef Mika 07.06.2023

Zaměstnanec Microsoftu omylem stiskl špatnou klávesu a vymazal tak cloudové databáze. Následoval více než desetihodinový výpadek.

Kapitoly článku

Jak sdělil v blogu Azure DevOps manažér Microsoftu Eric Mattingly, databáze Azure byly omylem odstraněny v polovině května. Chybu zavinil zaměstnanec, který ochromil databáze v regionu Jižní Brazílie. Podle Mattinglyho jednoduše stiskl špatnou klávesu.

K incidentu došlo, když chtěl zaměstnanec zahájit každodenní rutinní čištění databází. To spočívá v mazání starých záznamů, které již nejsou potřeba, aby cloudová aplikace fungovala nadále rychle.

Během pravidelného snímkování databází byl zadán požadavek na stažení (pull request) s překlepem. To mělo za následek, že byl smazán celý server Azure SQL, nikoliv jedna databáze Azure SQL.

Výpadek databáze Azure trval téměř jedenáct hodin

tadas-sar-t01gzhbsymq-unsplash-1

Zaměstnanec Microsoftu omylem odstranil databáze Azure. Zdroj: Unsplash/Tadas Sar

Porucha byla zaznamenána do 20 minut po zahájení mazání databáze a pohotovostní technici na ni okamžitě zareagovali. Pustili se do obnovy serveru SQL a postižených databází.

Jedním z důvodů, proč to trvalo tak dlouho, bylo, že obnovu bylo možné provést pouze ručně. Pro takové případy totiž neexistuje žádný automatický systém zálohování a obnovy.

Mattingly se omluvil všem uživatelům Azure za incident, který se stal 24. května, a za následné výpadky. Ke ztrátě dat naštěstí nedošlo. Microsoft nyní pracuje na řešení, aby k podobným problémům již nemohlo docházet.

Zdroj: Azure DevOps


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud