Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Zájem o wi-fi v restauracích klesá

redakce 07.05.2014

Co chtějí hosté od restaurací? Nejžádanější jsou nekuřácké prostory, prudce roste obliba bezlepkových jídel.

 O jaké služby mají čestí hosté restaurací největší zájem? Podle dlouhodobých statistik portálu Lunchtime.cz hosté nejvíce vyhledávají podniky, které jsou úplně nekuřácké nebo alespoň nabízejí nekuřácké prostory. Následují letní zahrádky a na třetím místě jsou trochu překvapivě bezlepková jídla. Naopak klesá zájem o wi-fi.

Suverénně nejhledanější jsou podniky nekuřácké nebo s nekuřáckou částí a poptávka po nich neustále roste. „Tento trend pozorujeme dlouhohodobě a data z posledních dvou let ho jenom potvrzují. Hosté chtějí nekuřácké podniky, hledanost tohoto parametru u nás vzrostla o 21 %," komentuje data Igor Třeslín z Lunchtime.cz.

Druhé nejhledanější byly za uplynulý rok zahrádky, oproti předcházejícímu roku je hledalo o 37 % hostů více. „I tady je znát, že podniky vycházejí přáním hostů vstříc, zahrádky si v posledních letech zařizuje čím dál více podniků, i když úřady k nim nejsou v tomto bohužel příliš vstřícné," vysvětluje Igor Třeslín.

Mnohem překvapivějším trendem je prudce stoupající obliba bezlepkových pokrmů. Tento štítek byl za uplynulý rok třetím nejhledanějším (v předchozím roce byl až na pátém místě), navíc si ho meziročně vyhledalo o 54 % hostů více. Přitom například v Praze vychází této poptávce vstříc jen 12 % podniků.

„Roste počet lidí, kteří přestože musí dodržovat bezlepkovou dietu, chtějí strávit společně s ostatními čas oběda v restauraci – aniž by se museli spoléhat na jídlo donesené z domova. Příčinou, proč lidé častěji vyhledávají jídla bez lepku, je také vyšší pravděpodobnost, že budou vhodná pro některou z nízkosacharidových diet, nebo fakt, že stravovat se bez lepku je módním trendem," říká MUDr. Václava Kunová ze Společnosti pro výživu.

Naopak u hostů meziročně klesl zájem o podniky s wi-fi. Dostupnost internetového připojení si zjišťuje třikrát méně hostů než u nekuřáckých prostor, důležitější než wi-fi je pro hosty třeba i možnost vstupu se psy, o dětském koutku nemluvě. „Rozšíření mobilního internetu znamená, že host není závislý na připojení restaurace a vystačí si s chytrým telefonem. Pro představu, podíl restaurací s wi-fi je 81 %. Z internetu se prostě stala standardní služba, která je jaksi automatická, než že by šlo o extra benefit," dodává Igor Třeslín. Na posledních místech v zájmu hostů se umístily štítky „fair-trade“, „bio“ či „točené nealkoholické pivo“.lunchtime-infografika-nahled


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud