Obavy vyvráceny uvedením iPadu 2 druhého března.
Níže pokračuje původní článek…
Při výrobě iPadu 2 prý nastaly blíže neurčené potíže a jeho uvedení na trh se tak zpozdí o několik měsíců. Prý to souvisí s tím, že Apple na poslední chvíli provedl v iPadu 2 některé, rovněž neupřesněné, změny.
Potíže s výrobou má mít smluvní výrobce Hon Hai Precision Industry Co., zmiňuje zpráva analytiků z Yuanta Securities Co., již získal Bloomberg. Patrně se tedy myslí Foxconn, dceřiná společnost skupiny Hon Hai. Apple ani Hon Hai se nijak nevyjádřily. Bloomberg odhaduje, že iPad 2 se dostane na trh až počátkem června; ohlášen bude asi až v květnu.
Podle neuvedených zdrojů WSJ nakonec nebude mít iPad 2 zásadně vyšší rozlišení displeje, jak jsme se dříve domnívali. Má však být lehčí i výkonnější, a má mít více paměti. Odhaduje se, že velký, „sítnicový“ displej by iPad 2 příliš prodražil, a kromě toho by takových displejů asi nebylo dost. Nebo je možné, že zečtyřnásobení rozlišení displeje se ukázalo příliš náročným na paměť nebo na dostupný grafický výkon; nebo by vše dohromady možná příliš vyčerpávalo baterii.
Na internetu krom toho kolují dohady, že iPad 3 bude následovat jen půl roku po iPadu 2, aby se mohl prodávat před Vánoci. Ale nejspíše se nebude jmenovat iPad 3 a bude jen o něco vylepšeným iPadem 2. Steve Jobs před několika dny popřel, že by v Applu uvažovali o tom, pokrýt trh i iPadem sedmipalcovým. Steve je přesvědčen o tom, že na menším displeji sedmipalcovém nevypadá software prostě dost dobře. Usuzuje se, že v Applu vyzkoušeli i prototyp sedmipalcový, a zkrátka jej zavrhli jako neuspokojivý.
Na poli sedmi palců tak nadále zůstane volno pro Android a možná pro systémy jiné. Podle údajů Strategy Analytics tři ze čtyř loni prodaných tabletů byly iPad, na Android zbylo 22 procent, a tři procenta na ostatní. Letošek však těmi poměry může ještě zamíchat.
Doplňujeme:
Reuters zpoždění právě popřel; zdroj nejmenuje. Zdroj chce možná odvrátit pokles akcií jak Applu, tak Hon Hai.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.