Přejít k hlavnímu obsahu

Google vyvíjí vlastní slevomat

redakce 24.01.2011

Google chce proniknout na trh hromadných slev stůj co stůj.

Když Google nabídl šest miliard dolarů za Groupon, byl odmítnut. Nyní vyvíjí službu vlastní — jak někdo přímo z Googleplexu prý prozradil webu Mashable. Služba se má jmenovat Google Offers. Na žádost o vyjádření to Google v podstatě potvrdil, když odepsal, že jedná s místními podniky, aby získal jejich podporu při zkoušce programu předplacených nabídek a kuponů.

Jak vědí i čeští drobní provozovatelé, kteří si již něco podobného vyzkoušeli, slevové nabídky přes internet jsou účinným způsobem přilákání nových zákazníků a jak o sobě dát vědět. Nestojí to mnoho — vlastně jen tolik, že určitou službu poskytnete ve větším množství s poměrně nižší tržbou (a poskytnete podíl slevovému webu). Účinek nabídky přitom přímo vidíte na tom, kolik lidí jí využilo; zato když si někde zaplatíte billboard nebo inzerci, nevidíte nic…

Trh malých místních podniků (local businesses) je pro internetové hráče důležitý, neboť jeho potenciál není zdaleka využit a příslib možného rozvoje je velký.

Úspěšnou službu na slevy však nerozjedete jen tak, že spustíte její webové stránky, nýbrž potřebujete postavit tým lidí, kteří budou přímo s provozovateli místních podniků komunikovat. Nemůžete čekat, že každý majitel restaurace nebo bowlingu si sám vše zařídí přes webové rozhraní. Podle uniklého fact sheet bude mít Google nejen lidi na přesvědčování podnikatelů, že do toho mají jít, ale i profesionály na sepisování nabídek (doplněných obrázky), jež provozovatel podniku jen odkývne.

Nabídka pak bude vyvěšena na webu Google Offers, dále se e‑mailem rozešle předplatitelům služby z dané oblasti, a Google ji zařadí také mezi své reklamy (Google Ads).

Google chce vyplácet provozovatelům jejich podíl už po třech dnech. Mashable tvrdí, že to má být 80 % podílu provozovatele, zatímco 20 % si Google podrží po šedesát dní na pokrytí možných reklamací. Kolik chce Google odečítat pro sebe, to zatím známo není.

Google službu nepochybně rozjede nejprve v Americe. Jak rychle mu bude trvat její rozšíření i do zemí tak malých, jako je republika Česká, to zatím ani netušíme; nevíme tedy, zda se má Slevomat.cz začít bát už teď, anebo zda mu Google ještě nadlouho poskytne pohodlný náskok.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud