Před několika lety bojovali s tímto problémem milovníci hudby a filmu, dnes se s ním setkávají příznivci her: vydavatelství a ochránci duševního vlastnictví se pokouší své produkty chránit
pomocí velmi přísného systému DRM. Ani to však očividně nestačí, aby zabránili milionům nelegálních stažení her a vytváření nelegálních kopií. Jako nejnovější příklad je možné zmínit hru Assassin’s Creed II od Ubisoftu. Tato novinka je chráněna pomocí speciálního DRM systému a v rámci této ochrany software požaduje, aby měl hráč neustálý přístup k internetu
a byl připojen ke speciálním serverům Ubisoftu. Je sice možné vytvořit neautorizovanou kopii hry, tu si ale nezahrajete, protože autentičnost hry je během několika sekund zkontrolována. Bizarní je, že ani toto „drsné“ opatření vůbec nepomohlo – dokonce ještě před uvedením
hry na trh se na P2P sítích objevila verze hry bez ochrany.
Další informace o DRM najdete v Chipu číslo 6, který vychází 28.5.2010.