V loňském roce měl Amazon v Německu, kde je aktuálně největším internetovým obchodníkem, obrat kolem 11 miliard euro (tedy bezmála 300 miliard korun). Bezpochyby díky tomu, že na internetu si zvykl nakupovat každý třetí Němec a pro on-line nákupy po celém světě platí stejné výhody v podobě nepřeberné nabídky zboží, které si můžeme nechat dopravit až do domu, za příznivé a snadno srovnatelné ceny. Ohledně transparentnosti cen zboží a služeb na internetu ovšem poslední dobou vyvstávají určité pochybnosti. Jak totiž zjistili novináři z německých spotřebitelských magazínů, ne vždy platí pro všechny zákazníky na internetu stejná cena. Například majitelům zařízení od Applu platí za některé produkty více, než uživatelé ostatních platforem. Ceny se také v některých případech mění podle toho, zdali zákazník navštíví stránku s nabídkou ze svého počítače, nebo z mobilního zařízení. Pustili jsme se tedy do testování cen produktů a služeb na internetu s využitím různých zařízení pro přístup do e-shopu – iPhonu, smartphonu s Androidem i počítače s Windows. Případné rozdíly v cenách jsme zjišťovali na několika mezinárodních nákupních portálech, včetně Amazonu, obchodu s oblečením a obuví Zalando a portálu pro nákup letenek či rezervaci hotelů Expedia.
Jak dopadl náš test cen na internetu se dočtete v listopadovém Chipu.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.