I český Google začne v průběhu týdne zařazovat do výsledků stránky doporučené anebo vytvořené vašimi přáteli a kontakty (i kontakty kontaktů). Ovšem jen tehdy, jestliže se ke Googlu přihlásíte, a jestliže nějaké kontakty máte.
Zkrátka, hledáte‑li něco, k čemu některý váš kontakt někde nasdílel odkaz, zařadí se vám ten do výsledků. Napsal‑li k něčemu, co hledáte, některý váš kontakt příspěvek na blog, anebo k tomu umístil fotografie na Flickr, zařadí se vám ty do výsledků vyhledávání. Vmísí se někam mezi výsledky ostatní, podle toho, nakolik Google vyhodnotí jejich relevanci.
„Komunitní“ výsledky rozeznáte od jiných podle toho, že pod nimi bude napsáno, od koho pocházejí; bude tam i jeho profilová fotka, je‑li dostupná, a patrně ikonka služby, z níž výsledek pochází.
Google prohlíží různé služby vlastní, včetně Bloggeru, dále Twitter (ten je samostatný) a Flickr (jenž patří pod Yahoo!); zmiňuje i „veřejně dostupné výsledky ze sítí jiných“. Snad si pod tím můžeme představit veřejné odkazy také z Facebooku, jenž je nyní s Googlem na nože a nepřeje si, aby z „jeho dat“ někdo cizí „těžil“. Uvidíme, co začneme v Googlu nacházet.
Kontakty
Takzvaná Dashboard (zatím nepřeložená do češtiny) předkládá přehled všech služeb u Googlu, kterých užíváte, nebo jste jich někdy užili. Jmenovitě vás mohou zajímat především Google Kontakty a Google profily. Zejména se však podívejte do „Social Circle and Content“ — v cíli se to česky nyní nazývá Komunita a Sdílený obsah (už se to několikrát přejmenovalo). Věnovali jsme se tomu již v článku popisujícím tlačítko „+1“, které na českém Googlu sice ještě není, ale brzy přijde, anobrž s vyhledáváním komunitním přímo souvisí. Pozadí všeho (podle tehdejších dostupných zpráv) přiblíží i článek o „sociálním kruhu“.
Tip: jak kteroukoli stránku Googlu přepnout mezi angličtinou a češtinou
Jelikož některé stránky služeb Googlu přeloženy do češtiny již jsou, ale jiné ne, a kupříkladu ještě nepřeložená Dashboard vás možná přivede na některé stránky v angličtině, ač mohou být i česky, zkuste následující všestranný způsob přepnutí jazyka: do téměř jakéhokoli URL (do adresního řádku) Googlu lze připsat parametr hl=cs (pro češtinu) anebo hl=en pro angličtinu, anebo parametr v URL přítomný přepsat na druhý. Jestliže dotyčná stránka v češtině ještě není, pak to ovšem nepomůže.
Připomínáme, že před parametr v URL se píše otazník, je‑li parametrem prvním; další parametry, jsou‑li přítomny, se pak namísto otazníku oddělují znakem ‚&‘. Výsledné URL vypadá například takto: http://www.google.com/s2/search/social?hl=cs