Metod, jak se může malware dostat do počítače je celá řada. Pokud má ale uživatel alespoň jednoduchý antivir, může se před ním poměrně úspěšně bránit. To vědí i tvůrci malwaru a proto se snaží vymýšlet nové cesty, které většina uživatelů (i bezpečnostních nástrojů) nečeká. Jednou z takových cest je použití reklamních bannerů, které buď odkazují na infikované weby (nebo v horším případě) mohou pomocí metody drive-by-download přímo infikovat počítač. Společnosti nabízející reklamu (i weby či programy které ji využívají) sice provádí její kontrolu, ta ale není stoprocentní – to ostatně dokazuje nedávní případ, kdy se infikovaná reklama objevila v bezplatné verzi služby Spotify. Další podrobnosti najdete v zajímavém článku na blogu společnosti Avast na https://blog.avast.com/when-ads-go-bad-spotify-ads-served-malicious-content-to-free-users
Galerie: Malware v reklamních bannerech na Spotify
Další fotogalerie
Používáte bezplatnou verzi služby Spotify se zobrazením reklam? Pak byste měli zpozornět!
Máte k článku připomínku? Napište nám
Mohlo by se vám líbit
Doporučujeme
doporučujeme
Novinky
-
Televizní ovladače už jsou pasé. Tohle je mnohem praktičtější technologie
-
Kde se nejčastěji „půjčuje“ Wi-Fi od sousedů – Překvapí vás, v které zemi to je
-
EU chystá další regulaci: Po USB portech si posvítí i na nabíječky, routery či monitory
-
NASA vyfotila dalekého cestovatele z jiné galaxie: Takto jej dosud nikdo neviděl
Testy a žebříčky
bezpečnost
-
Nenápadná rozšíření prohlížečů Chrome a Edge čekala roky: Pak nakazila 4,3 milionu počítačů spywarem
-
Půjčujete dětem telefon? Stačí chvilka nepozornosti a je pozdě
-
Evropský boj o šifrování: Zasáhne komise do soukromí online komunikace?
-
Obří díra ve WhatsAppu: Kdokoliv mohl zjistit vaše telefonní číslo