Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Proboha ne! To, co lidé nepřijali ve WhatsApp, bude nyní i ve Facebooku!

redakce 30.03.2018

Doposud bylo dění kolem Facebooku – až na některé podivné aktualizace – celkem v klidu. To se ale změní. Facebook právě testuje hlasové zprávy. A nejhorší na tom je, že délka zpráv není omezená.

facebook-hlasove-zpravy-2 Hlasové zprávy služby WhatsApp mohou být opravdu nepříjemné. Místo toho, abyste doplnili textovou zprávu krásnou, samozřejmě vybranou hudbou, musíte věnovat svůj čas přečtení namluvené zprávy. Takže to vypadá tak, že hudba je vypnuta, nemůžete nic dělat a musíte si zprávu vyslechnout až do jejího konce. A protože nechcete přijít o něco, co vám sdělili vaši přátelé, nemáte na výběr a musíte vydržet – i když hlasové zprávy trvají třeba i několik minut.

A to může být opravdu otravné. Ne proto, že se vám nelíbí poslouchat vaše přátele, ale proto, že to komunikaci dělá složitější. Když něco nemůžete pochopit, musíte si zprávu přetočit na začátek a poslouchat ji znovu. A pak stejně svému příteli zavoláte, aby vám vysvětlil, co vlastně měl na mysli.

Facebook testuje hlasové zprávy s malou skupinou uživatelů

Facebook chce nyní dohnat tento „náskok“ WhatsAppu – hlasové zprávy – a testuje funkci již s několika uživateli. Mohou o zprávě mluvit a poté ji uveřejnit jako aktualizaci svého stavu. Zdá se, že omezení délky zprávy neexistuje. Pomoc! Pro přátele to znamená: žádné uvolněné posunování, ale: nasaďte si sluchátka, stiskněte „Play“ a počkejte, až zjistíte, co vám člověk říká. Koneckonců ve zkušební fázi zvukové soubory nezačínají automatickým přehráváním, ale musí být aktivně odklepnuty, aby se spustily.

Je to trochu mimo, zdá se nám. Samozřejmě, že chceme vědět, co dělají naši přátelé, co píšou na svou zeď nebo nám posílají jako textovou zprávu. Takže se rádi podíváme na jejich příspěvky, obrázky a příběhy znovu a znovu. Teď nás pravděpodobně v budoucnu čekají ještě jejich hlasové zprávy. Ale kdybych se mohl rozhodnout, rozhodně bych hlasoval proti hlasovým zprávám ve Facebooku.

Hlasová zpráva bez konkrétního příjemce – co se to děje?

A docela upřímně: Hlasová zpráva na zdi bez konkrétního příjemce – co by měl její tvůrce vlastně říci? Nemůžete být tak osobní jako ve WhatsAppu, kde je zpráva směrována na konkrétního příjemce a nikdo třeba ani nechce slyšet váš hlasový příspěvek třeba o vaší poslední dovolené…

Myslíme si, že zkušení uživatelé jsou pro Facebook stejně nezajímaví jako já, protože tohle – podle nás – krok nesprávným směrem.

 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud