Na konci března letošního roku se v mnoha médiích po celém světě objevil článek od Marka Zuckerberga. To, co v něm stálo, mohlo zpočátku vypadat jako předčasný aprílový žert. Požadoval jednotná globální pravidla pro internet a vetší ochranu dat jeho uživatelů. Analytici ale v textu vidí Zuckerbergovu snahu odvést pozornost od masivních datových úniků, ke kterým ve Facebooku došlo. Tento incident opět velmi jasně ukázal, v jakém rozsahu vytváří Facebook, Google či Amazon datové profily svých zákazníků, které pak používají k vydělávání peněz.
Tyto společnosti mají tak rozsáhlé informace o konkrétních lidech, že by jim za ně zpravodajské služby a další vládní organizace utrhaly ruce. Zatímco totiž zpravodajci tyto citlivé informace roky složitě sbírají z různých zdrojů, společnostem jako Google vyzradíme prakticky cokoliv i bez donucení a zcela zdarma. V červencovém Chipu vám ukážeme, kam až vedou nitky dílčích informací a jak se z nich skládají komplexní datové profily o každém jednotlivém uživateli internetu. Poradíme vám také, jak můžete informace z databází internetových gigantů promazat (nebo je o to přinejmenším požádat) a jak se postarat o to, abyste o sobě a svém životě neprozradili zbytečně mnoho.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.